کد خبر: 875782
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که برای اصلاح نظام بانکداری در کشور باید اجازه ورود بانک‌های خارجی داده شود تا فضای رقابتی فراهم شود.
معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به معضلات و مشکلات نظام بانکداری کشور اظهار داشت: پیش از اینکه ساختار نظام بانکداری کشور را تغییر دهیم باید نگاهی به اصلاح ساختار اداری کشور داشته باشیم، به عبارت دیگر باید نظام اداری و بروکراسی کشور اصلاح شود تا سپس به نظام بانکداری ورود کنیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید دارد که اگر بانکداری خارجی وارد ایران نشود، خواه ناخواه هزینه بانکداری در کشور همچنان بالا خواهد بود و توفیق چندانی در زمینه اصلاح نظام بانکداری به‌دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: حتماً باید بانک‌های خارجی وارد ایران شوند تا نوع بانکداری نوین و بازار رقابتی در کشور ایجاد شود تنها از این مسیر می‌توانیم سیستم بانکداری را اصلاح کرد.

تجمیع مؤسسات و ادغام در بانک‌ها اشتباه است

آقاپور علیشاهی، با اشاره به اینکه اخیراً بحث تجمیع مؤسسات مالی مطرح است، بیان داشت: اگر تجمیع مؤسسات مالی و اعتباری بدون اینکه در سایر بانک‌ها ادغام شود صورت می‌گیرد، کار صحیحی به شما می‌رود اما اگر موسسات زیر مجموعه بانک هایی که در حال حاضر فعالیت دارند، محسوب شوند کار نادرستی است.

وی توضیح داد: اگر مؤسسات مالی با بدهی‌هایی که دارند با بانک ها ادغام شوند، بدهی مؤسسات به گردن بانک‌های فعال افتاده و در نهایت باعث ورشکستگی بانک‌ها می‌شود و شاهد حرکت دومینویی ورشکستگی تمام بانک‌ها خواهیم شد.

این نماینده مجلس در خصوص تعداد بانک‌های کشور، بیان داشت: بانک‌ها بر اساس تقاضای و سرمایه در گردش جامعه ایجاد می‌شود، با این حساب میزان و تعداد بانک در کشور اهمیت ندارد بلکه این عملکرد بانک‌ها است که جای بحث دارد و باید نسبت به تغییر نقش بانک در کشور اقدام جدی صورت گیرد.

نقش بانک‌ها به اشتباه تعریف شده است

آقاپوربا بیان اینکه اهداف بانکداری در ایران باید تغییر کند، اظهار داشت: باید شرایط امنیت کسب و کار در کشور افزایش یابد، شاخه تولید را فعال کنیم، نرخ بازدهی تولید افزایش پیدا کند، تولید سهم بازار در کشورهای همسایه و خارج از کشور ارتقا یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید کشور ایران پل ارتباطی بین اروپا و آسیای شرقی شود، بحث خدمات در کشور تا بانک‌ها دست از کسب و کار و سرمایه‌گذاری بردارند، بانک‌ها باید نقش واسطه‌گری و ایجاد تسهیلات را برعهده داشته باشند نه اینکه خودشان سرمایه‌گذاری کنند و کارها را بر عهده گیرند در کل نقش بانک‌ها در ایران  عوض شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر