کد خبر: 875781
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر خبر داد:
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر گفت: پروژه تعرفه الکترونیکی در ناوگان بخش خصوصی از مرز 90 درصد گذشت.
فرخ جلالی، با اعلام این خبر افزود: زمانبندی صحیح حرکت اتوبوس‌ها و نوبت‌دهی آنها در خطوط از وظایف حساسی است که تحقق صحیح آن انرژی زیادی از اتوبوسرانی می‌بردکه با جایگزینی تعرفه الکترونیکی صحت و سقم تبادل اطلاعات ارتقاء یافته و بخش زیادی از بروکرواسی حاصل از گردش تعرفه کاغذی برای محاسبه عملیات ناوگان  و زمانبندی حرکت اتوبوسها از مبدا ومقصد حذف گردیده است
جلالی گفت: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از الزامات اصلی در هوشمند سازی ناوگان بوده و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، رفع آلودگی حاصل از مبادله کاغذ، حفظ محیط زیست، کاهش زمان انتظار مسافر، زمانبندی متناسب با ساعات پیک مسافر و ارتقاء خدمات اتوبوسرانی از اهداف اجرایی این طرح محسوب میگردد.
وی در ادامه از مزیتهای دیگر اجرای این پروژه ارتباط دوسویه،سریع و آسان مرکز کنترل هوشمند با راننده وبالعکس در مواقع لازم، ارسال پیام از طریق کنسول در مواقع ضروری مثل ترافیک ، بارندگی و... برای کل ناوگان  به جای استفاده از تلفن همراه که برخلاف مقررت راهنمایی و رانندگی بوده و در برخی مواقع به سوانح و تصادفات منجر میگردد و همچنین اطلاع راننده از تعداد مسافر جابجا شده در هر سرویس برشمرد.
جلالی در ادامه اظهار داشت: با اجرای این پروژه از روشهای سنتی کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی عبور نموده و با بهره گیری از تکنولوژی روز و همسو با سایر ناوگانهای هوشمند جهانی به ارائه خدمات به مسافرین و همشهریان عزیز گام بر می داریم.  
وی همچنین افزود: کلیات اقدامات فنی و کارشناسی اجرای این پروژه در اتوبوسرانی تبریز انجام گرفته و به جرات 
می توان گفت اجرای طرح تعرفه الکترونیکی با این خصوصیتها و مزیتهای ذکر شده در سطح اتوبوسرانیهای کل کشور کم نظیر می باشد.  
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در خاتمه گفت: هم اکنون بیش از 90 درصد تعرفه‌های کاغذی اتوبوس‌های بخش خصوصی شرکت حذف شده و درآینده نزدیک این پروژه  به اتمام خواهد رسید و با اجرای این پروژه ناوگان اتوبوسرانی یک گام رو به جلو بسوی شهر هوشمند قدم خواهد گذاشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر