کد خبر: 875747
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
نوبخت: سپاه مدافع ملت و مهاجم علیه تروریست‌هاست
سخنگوي دولت در واكنش به اقدام احتمالي امريكا در تروريستي ناميدن سپاه پاسداران گفت: سپاه مدافع ملت و مهاجم تروريست‌هاست و امريكا با اين كار خود را در صف تروريست‌ها قرار مي‌دهد. 

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت صبح ديروز در نشست خبري هفتگي با رسانه‌ها درباره علت تعويق حقوق بازنشستگان گفت: ترديد نكنيد به ميزان توانايي مالي دولت اين حق را براي بازنشستگان قائليم. در بودجه سال جاري اضافه بر افزايش سنواتي و ميزان يكسان‌سازي كه در نظر گرفتيم سال آينده هم در نظر مي‌گيريم. وي درباره لفاظي امريكا نسبت به سپاه پاسداران گفت: مواضع دولت در قبال سپاه بسيار روشن است، سپاه يك ارگان رسمي، انقلابي و ارزشي نظام است و يكي از مؤلفه‌هاي قدرت و اركان دفاع ملت بعد از انقلاب تشكيل شده و همچنين مورد احترام است. نوبخت ادامه داد: مردم هيچ‌گاه ايثار و شهادت سپاه پاسداران را در دفاع از كشور و مردم فراموش نمي‌كنند و امروز هم جهان با چشم واقع‌بينانه بايد دفاع سپاه را از تهاجم تروريست‌ها به ويژه داعش تأييد كند؛ بنابراين سپاه هم مدافع ملت و هم مهاجم تروريست‌ها است. وي افزود: اگر امريكا بخواهد اين عنوان را داشته باشد، خودش را در صف تروريست‌ها قرار مي‌دهد. نه تنها ما ملت ايران به سپاه مباهات مي‌كنيم بلكه جهان و بشريت نيز بايد از سپاه قدردان باشند و جهت مبارزه با تروريسم كه الان توسط برادران عزيزمان در حال انجام است. سخنگوي دولت تأكيد كرد: بنابراين هر كشوري كه بخواهد نسبت به سپاه چنين موضعي داشته باشد، مواضعش مشترك با مواضع تروريست‌هاي داعشي نسبت به سپاه است؛ بنابراين در صف رويارويي با تروريست‌ها به تروريست‌ها مي‌پيوندد؛ اين پاسخ ما روشن است و ما همواره به وجود سپاه مباهات مي‌كنيم و حضور، استمرار و قوت آن را قوت ملت ايران مي‌دانيم. سخنگوي دولت تأكيد كرد: همه در برابر يك انسان هرزه‌گو متحد شويم من از همه كساني كه با دولت زاويه دارند هم در اين امر دعوت به همكاري مي‌كنم. برجام هيچ كاري هم نكرده باشد همين كه همه ديدند چه كسي منزوي شد و جايگاه ما امروز كجاست و اينكه مي‌گويند ايران پايبند به تعهدات بين‌المللي است تأثير برجام است. كشور پيمان شكن امريكاست ما زيان نديديم بلكه حقانيت خود را به جهان ثابت كرديم. 
  ‌   
ظريف: سپاه افتخار ايرانيان است
وزير امور خارجه كشورمان نيز درباره اقدام امريكايي‌ها در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌هاي تروريستي هشدار داد. 
محمد جواد ظريف ديروز در حاشيه نشست هماهنگي مراسم چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري صداوسيما درباره اقدام امريكايي‌ها در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌هاي تروريستي، گفت: امريكايي‌ها با چنين اقداماتي خودشان را منزوي تر مي‌كنند و در چشم ملت ما منفورتر مي‌شوند. وي تأكيد كرد: در صورتي كه مقامات امريكايي چنين اشتباه راهبردي مرتكب شوند جمهوري اسلامي ايران حتماً اقدام متقابل خواهد كرد؛ البته اقداماتي طراحي شده است كه در زمان مناسب اعلام مي‌كنيم. رئيس دستگاه ديپلماسي گفت: بارها اعلام كرده‌ايم كه سپاه پاسداران افتخاري براي كشورمان، ضامن دفاع از ميهن و تداوم انقلاب و دفاع‌كننده از مرزهاي كشورمان بوده و هست و نقش سپاه پاسداران در جنگ تحميلي نيز نقشي بسيار درخشان است. 
وزير امور خارجه همچنين تاكيد كرد: توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از كشور در برابر هر گونه اراده منفي عليه ملت است و قابل مذاكره نيست. 
  ‌    
از هر اقدام متقابل سپاه عليه نظاميان امريكا حمايت مي‌كنيم
 همچنین كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي به دنبال اظهارات اخير دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا عليه سپاه پاسداران بيانيه‌اي صادر كرد. متن اين بيانيه به شرح زير است:   سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شجره طيبه انقلاب اسلامي و يادگار جاودانه بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه در همه سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مهم‌ترين نقش را در پاسداري از نظام جمهوري اسلامي ايران و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و مردم ايفا نموده است و به همين علت همواره خار چشم دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به ويژه امريكا و رژيم صهيونيستي بوده و هست، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در طول سال‌هاي اخير نقش ارزشمندي در برقراري امنيت در عراق و سوريه و مبارزه با گروه‌هاي تروريستي به ويژه داعش كه دست پرورده امريكا در جهان هستند ايفا نمود و اگر اين نقش‌آفريني نبود امروز اين منطقه حساس دچار بحران‌هاي نگران‌كننده‌اي بود.  اخيراً عليرغم اين واقعيت‌ها رئيس‌جمهور امريكا در اظهاراتي وقيحانه تهديد نموده است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار خواهد داد.  كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم نمودن اين تفكر نابخردانه اعلام مي‌نمايد اگر چنين اظهارات احمقانه‌اي بخواهد محقق شود كميسيون از هر اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه نيروهاي امريكايي كه طبق ماده 4 قانون مقابله با اقدامات ماجراجويانه امريكا حامي گروه‌هاي تروريستي هستند، حمايت مي‌نمايد و اعلام مي‌كند سپاه حق دارد همانگونه كه با گروه‌هاي تروريستي برخورد مي‌كند با آنها نيز برخورد نمايد. 
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
ان شاءالله که خیر است....
البته اگر در این روند همچون گذشته بازیگری ؛ سیاست بازی و سیاسی کاری نباشد .
البته باید خوش بین بود ؛ اما مواظبت نمود که حواشی منفی نداشته باشد .
بعضیها به ما خورده میگیرند که : چرا اینقدر به این طیف بدبین هستید؟!
پاسخ ما این استکه این طیف در عملکردهای چندین ساله خود ؛ سابقه خوبی نداشته و ندارند . ضد و نقیضهای فراوان در عملکردشان وجود دارد که اگر خواسته باشیم نمونه بیاوریم ؛ نمونه های بسیار زیاد و مستندی وجود دارد که از حوصله این بحث خارج است .
اگر نیاز باشد ، با کمال میل ، اقدام خواهیم نمود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار