کد خبر: 875744
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
رئيس فراكسيون اميد مجلس در اظهار نظري جديد، با حمله به موتلفين خود در ليست اميد در اسفند سال ۹۴، اعتداليون را متهم كرد كه ائتلاف را صرفاً تا در بهارستان مي‌خواستند. 
پيش از اين ۲۶ شهريور محمدرضا عارف، رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح طلبان در گفت‌وگو با سايت «شفقنا» از احتمال پايان ائتلاف جريان متبوعش با جريان اعتدال سخن گفته بود كه البته بسياري از چهره‌هاي اصلاح طلب اظهارات وي را شخصي و صحبت از تمديد يا عدم تمديد ائتلاف با جريان اعتدال را زودهنگام ارزيابي كردند. با همه اينها، عارف روز گذشته در گفت‌وگو با ايلنا بار ديگر رنجش خاطرش از ائتلاف با اعتداليون را آشكار و بر احتمال پايان انقضاي آن در انتخابات سال ۹۸ سخن گفت. 
عارف در بخشي از اين گفت‌وگو با حمله به موتلفين خود در ليست اميد در اسفند سال ۹۴، اعتداليون را متهم كرد كه ائتلاف را صرفاً تا در بهارستان مي‌خواستند. رئيس فراكسيون اميد در همين باره با اشاره به دوام نياوردن ائتلافِ ليست اميد در انتخابات مجلس دهم گفت: بخشي از اين افراد صرفاً خودشان را كنار كشيدند اما بعضي ديگر عملاً در مجلس رودرروي ما قرار گرفتند و به گفتماني كه آنها را به مجلس فرستاده بود، پشت كردند و بنابراين، ائتلاف دوام نياورد. به نوشته مهر، عارف در ادامه اين گفت‌وگو ضمن اشاره مجدد به احتمال پايان پذيرفتن ائتلاف با اعتدالگراها گفت: در انتخابات مجلس دهم ما بخشي از ظرفيت خود را در ائتلافي كه انجام داديم، به غيراصلاح‌طلبان اختصاص داديم و اين مسئله برايمان هزينه‌هايي به‌همراه داشت. 
بنابراين بعد از انتخابات مجلس، بايد تصميم مي‌گرفتيم كه آيا در گام سوم نيز حفظ اين ائتلاف ضرورت دارد يا خير. وي با اشاره به انتخابات شوراهاي ۹۶ كه اصلاح‌طلبان در آن، عطاي ائتلاف با حزب «اعتدال و توسعه» -به عنوان نماينده جريان اعتدالي- را به لقايش بخشيدند گفت: در نهايت در انتخابات شوراي شهر در سال ۹۶ وارد ائتلاف نشديم و درواقع آنچه به نوعي براي آينده مطرح كردم، در انتخابات اخير عملي شده است. عارف ضمن الگو قرار دادن انتخابات شوراهاي ۹۶ براي نوع كنش گري آينده اصلاح‌طلبان تأكيد كرد: باتوجه به روندي كه اصلاحات در اين سه گام طي كرده و در گام سوم نيز بدون ائتلاف موفق بوديم، احتمال اينكه بدون ائتلاف به راه‌مان ادامه دهيم، وجود دارد. رئيس فراكسيون اميد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود درباره برنامه اصلاح طلبان براي انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قطعاً ما كانديداي اصلاح‌ طلب خواهيم داشت. به نظر مي‌رسد، چگونگي برخورد و تعامل اصلاح طلبان با جريان اعتدالي، در آينده‌اي نه چندان دور، به محل نزاع و مناقشه در اين جريان(اصلاحات) تبديل شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار