کد خبر: 875721
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دیده‌بان
مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران از تنظيم پيش‌نويس منشور معرفتي زائر در اساسنامه هماهنگي و همكاري‌هاي مشترك اعتاب مقدس كشور خبر داد.
جواد محرمی

مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران از تنظيم پيش‌نويس منشور معرفتي زائر در اساسنامه هماهنگي و همكاري‌هاي مشترك اعتاب مقدس كشور خبر داد. 
حجت‌الاسلام ياسين حسين آباديدرباره نشست اخير نمايندگان اعتاب مقدس كه در سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: در نشستي كه نمايندگان اعتاب مقدس كشور در سازمان اوقاف داشتند، اساسنامه شوراي عالي آستان‌هاي اهل‌بيت(ع) و بقاع متبرك تنظيم شد. 
با توجه به اينكه معرفت، محور اصلي زيارت اهل‌بيت(ع) و امامزادگان است، مسجد مقدس جمكران وظيفه توليد محتوا را در اين زمينه بر عهده گرفت و در اين راستا بنا داريم منشور معرفتي زائر را تهيه و تنظيم كنيم. 
 
فصل دوم «نفس» همچنان در صداوسيما بلاتكليف است
كارگردان مجموعه تلويزيوني «نفس» از بلاتكليفي فصل دوم سريال نفس در صدا و سيما خبر داده و به اين نكته اشاره كرده‌است كه خودش هم رغبتي براي ادامه توليد آن ندارد. 
جليل سامان در صفحه شخصي خود نوشت: ترجيح مي‌دهم وارد فضاهاي جديدي شوم. «نفس» بدون فصل دوم هم كار كاملي است. در اين فرصت موفق شدم رمان «وقت بودن» را بازنويسي كنم تا براي چاپ پنجم با ويرايش جديد وارد بازار نشر شود. حدود يك سوم به حجم كتاب افزوده شد. مجموعه «نفس» در ماه مبارك رمضان از تلويزيون پخش شد و به‌رغم داستان جذابي كه داشت، كندي و ريتم نامناسب آن باعث دلخوري بخشي از مخاطبان اين اثر شد. 

كتاب‌هاي برگزيده جشنواره‌هاي ادبي به جامعه معرفي نمي‌شود
رئيس انجمن ناشران كتاب كودك و نوجوان از عدم معرفي كتاب‌هاي برگزيده جشنواره‌هاي ادبي به جامعه توسط رسانه‌ها انتقاد كرد. 
نادر قدياني با اشاره به ميزان اثرگذاري اين جشنواره در سال‌هاي اخير بر فضاي نشر كتاب كودك و نوجوان گفت:‌همه جشنواره‌ها با وجود همه فرصت‌ها‌، خلأ‌‌هايي نيز دارند‌، يكي از مهم‌ترين اين خلأ‌ها در زمينه معرفي كتاب به جامعه است، نبود تبليغات و روابط عمومي‌هاي بسيار قوي جهت معرفي كتاب‌هاي برگزيده جشنواره به خانواده‌ها و مخاطب آفتي است كه وجود دارد. 
متأسفانه رسانه‌هاي جمعي به ويژه صدا و سيما در سال‌هاي اخير بسيار اندك به كتاب توجه كرده‌اند. البته دبيرخانه جشنواره در سال‌هاي اخير تلاش كرده‌است جزواتي از آثار برتر را منتشر و براي مدارس تهران و آموزش و پرورش ارسال كند. خوشبختانه جشنواره‌هاي مختلفي براي كتاب كودك و نوجوان برگزار مي‌شود كه به جاي افزايش آن بايد به قدرتمندتركردن آنها انديشيد. در اين زمينه نهادهاي مختلفي نقش دارند؛ براي نمونه آموزش و پرورش از طريق بخشنامه مي‌تواند حضور اين كتاب‌ها را در مدارس توصيه كند يا همان طور كه گفتم، رسانه ملي بيشتر به كتاب توجه كند.

مردان ساكت هاليوود!
در حالي كه مريل استريپ، جودي دنچ، كيت وينسلت و ديگر زنان سينماي امريكا، تهيه‌كننده مشهور را بابت رسوايي اخلاقي‌اش محكوم كرده‌اند، گاردين گزارش داده‌است در تماس با برخي از مردان شاخص كه با وينشتاين همكاري داشته‌اند با سكوت مواجه شده‌است و آنها از دادن پاسخي به اتهامات جنسي وينشتاين طفره رفته‌اند. 
گاردين در گزارش خود از كوئنتين تارانتينو و ديويد اُ راسل نام برده است كه هر دو در فيلم‌هاي متعددي با وينشتاين همكاري داشته‌اند. مايكل مور، فيلمساز ليبرال امريكايي هم‌اكنون در حال كار با وينشتاين در پروژه مستندي درباره دونالد ترامپ است. او نيز از پاسخ به گاردين طفره رفته است. 
زويي براك، هنرمند نيوزیلندي در مصاحبه‌اي گفته است: «چرا آنان ساكتند؟ چه چيزي را بايد مخفي نگه دارند؟ دوست دارم از برخي پسرها ماجرا را بشنوم. همه آن مرداني كه من تحسين مي‌كنم و همچون يك هنرمند به آنان مي‌نگرم. . . آنان مردان دخترداري هستند. وحشتناك است.‌» همه چيز از گزارش روزنامه نيويورك تايمز آغاز شد كه آقاي وينشتاين را متهم به آزار جنسي برخي كارمندان و بازيگران زن كرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار