کد خبر: 875687
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
اولين شركت توليد تابلوهاي برقي در ايران در آستانه تعطيلي قرار دارد و تعداد كارگران اين شركت از ۳۳۰ نفر به ۴۸ نفر رسيده است. 
به گزارش مهر، شركت ايران سوئيچ به عنوان اولين شركت تابلو‌سازي در ايران، فعاليت خود را در سال ۱۳۴۶ آغاز كرد و پنج محصول تابلوهاي فشار قوي، تابلوهاي فشار ضعيف، خازن، كليد فشارقوي و سكسيونر از توليدات اين شركت محسوب مي‌شود. 
مشكلات كارگران اين شركت تقريباً از مهرماه سال گذشته آغاز شد تا اينكه پس از تقريباً يك سال همچنان كارگران اين شركت با مشكلات متعددي مواجه هستند. 
در همين زمينه محمدرضا فرزعليان، عضو هيئت مديره كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اين شركت از جمله شركت‌هاي فعال با راندمان كاري بالا حدود ۵۰ سال سابقه موفق در عرصه توليد تابلوهاي برق مطرح بود اما چند سالي است كه به دليل مشكلات مديريتي در ركود به سر مي‌برد. 
وي افزود: سهام‌دار اين شركت، در زمان خريد سهام شركت از وزارت نيرو (با ۵۱ درصد سهام) و سازمان تأمين اجتماعي (با ۴۹ درصد سهام)، براي قانع كردن مسئولان از هيچ تلاشي دريغ نكرد اما اكنون بنا به دلايلي در صدد تعطيلي شركت برآمده است؛ ضمن اينكه قصدي براي فروش شركت ندارد چراكه به نام و اعتبار شركت نياز دارد. 
به گفته فرزعليان، سهامدار شركت براي رسيدن به اهداف خود با زمينه‌سازي قبلي و با دلايلي نظير تحريم و نبود نقدينگي و عدم فروش محصول، سعي در توجيه متوليان حامي توليد و كارگري مانند وزارت كار و وزارت صنعت داشت. 
وي افزود: اكنون در اين شرايط به مرور زمان شركتي كه بيش از ۳۳۰ نفر پرسنل داشت و خط توليد آن به صورت شبانه‌روز فعاليت مي‌كرد امروز با ۴۸ نفر كارگر فعاليت مي‌كند و با فسخ قرارداد كار، نگرفتن سفارش كار جديد و استفاده از حربه‌هاي خاص به منظور برنده نشدن در مناقصات كاري به بهانه‌هاي اعلام شده مصمم به تعطيلي شركت و تعديل پرسنل شده است. 
اين فعال كارگري ادامه داد: در سال ۹۵ تشديد فشار روحي، رواني و اقتصادي به كارگران و خانواده آنها موجب شد تا بسياري از كارگران با صرف‌نظر از دريافت حق و حقوق قانوني نسبت به ترك محل كار اقدام كنند. 
عضو هيئت مديره كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران با اشاره به اهم ضررها و فشارهاي وارده به نيروي كار اين شركت گفت: حق بيمه پرسنل به بيمه تأمين اجتماعي به مدت ۱۲ ماه پرداخت نشده كه باعث عدم تمديد و صدور دفترچه بيمه‌هاي پرسنل از سوي شعبه مربوطه و عدم ارائه خدمات به پرسنل شركت شده است كه بيمه بيكاري نيز به اين افراد تعلق نمي‌گيرد. 
وي عدم پرداخت حقوق معوقه پرسنل به مدت شش ماه را از ديگر مشكلات پرسنل اين شركت اعلام كرد و گفت: علاوه بر اين حق بيمه تكميلي كه از پرسنل دريافت شده نيز پرداخت نشده است كه بازتاب آن، خسارت درماني از طرف شركت بيمه‌اي مربوطه از آذرماه سال ۹۵ تاكنون به كارگران بوده است. 
فرزعليان عدم خريد و توزيع لباس كار و كفش ايمني كارگران از سال ۹۴ تاكنون، عدم پرداخت كمك‌هاي غيرنقدي از سال ۹۴ تاكنون و عدم پرداخت هزينه اياب و ذهاب براي سه ماه را از ديگر مشكلات پرسنل شركت اعلام كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار