کد خبر: 875578
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
دوره آموزشی تئوری و عملی " تولید نهال " در محل نهالستان بزرگ کرج با حضور خودجوش اعضای انجمن های سفیران طبیعت، همراز با زمین، کمپین درختکاری استان البرز و جمعی از دوستداران و حامیان طبیعت برگزار گردید.

در این دوره؛ دکتر محمدی زاده؛ رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن ارائه مباحث فنی و تخصصی در خصوص مراحل کاشت، داشت و برداشت نهال، مطالب ارزنده ای نیز در خصوص ویژگی های نهال سالم، مراحل تولید نهال سالم، کود دهی، آفات و بیماری ها و روش های مقابله با آن و آبیاری نهال مطرح کردند.

در بخش دوم کلاس که به صورت کارگاه عملی برگزار شد؛ فراگیران ضمن بازدید از قسمت های مختلف نهالستان، با مراحل تولید نهال گونه‌های ریشه لخت و گلدانی از جمله ارس، داغداغان، بنه، زرشک و همچنین گیاهان دارویی از جمله آویشن توسط اساتید دوره دکتر محمدی زاده و دکتر مریدی آشنا شدند.

در خاتمه نیز به هرکدام از فراگیران تعداد دو اصله نهال رایگان اهدا گردید.

نهالستان بزرگ کرج؛ با مساحتی بالغ‌ بر ۱۳۶ هکتار به‌ عنوان نهالستان مادر و بزرگ‌ترین نهالستان جنگلی کشور از سال ۱۳۴۴ تاکنون اقدام به تولید نهال از گونه‌های جنگلی و فضای سبزی نموده و بین دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و عموم مردم در داخل استان و همچنین استان‌های هم‌جوار توزیع نموده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار