کد خبر: 875559
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه مدرسه‌ای با بخاری چکه‌ای که بسیار خطرآفرین است، وجود ندارد ولی بخاری‌های استاندارد نفتی، گازی و تابشی در مدارس استان داریم.

جعفر پاشایی  با بیان اینکه هنوز آمار دقیق کلاس‌های تک دانش‌آموز با یک معلم استخراج نشده است، اظهار کرد: برپایی کلاس تک دانش‌آموز با یک معلم زمانی محقق می‌شود که هیچ‌گونه امکان آموزشی در آنجا وجود نداشته باشد و بعد از یک ماه از استقرار کلاس‌ها می‌توان گفت که چه تعداد دانش‌آموز بدون معلم هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۶۴ کلاس یک تا چهار دانش‌آموز در سال گذشته بیان کرد: تا پایان مهرماه آمار دقیق تعداد کلاس‌های زیر پنج دانش‌آموز ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به اینکه آیا در شهرستان‌های دیگر گاز مدرسه‌ای همانند مدرسه سراب به علت بدهی قطع شده است، تصریح کرد: اخیراً جلسه‌ای با رؤسای آموزش پرورش در این راستا وجود داشت و همه رؤسا موظف به پرداخت به موقع قبض برق، گاز و تلفن و آب شده‌اند و اگر در بین هشت‌هزار و ۵۰۰ مدرسه استان یک مدرسه کج‌سلیقگی در پرداخت قبوض نشان دهد به منزله مشکل سیستم آموزش و پرورشی نیست و نمی‌توان به کل آموزش و پرورش تعمیم داد.

وی افزود: اگر در یک مدرسه قبضی دیر پرداخت می‌شود به علت بدسلیقگی مدیر یا مسوول آن مدرسه بوده که کار امروز را به فردا سپرده‌اند زیرا تمام رؤسای آموزش و پرورش استان موظف به پرداخت به موقع قبوض هستند.

پاشایی با تاکید به اینکه قطعاً اگر مدرسه‌ای بدون معلم بود تا الان رسانه‌ای شده بود، افزود: امروز گزارشی از یک مدرسه در تبریز مبنی بر نبود معلم فیزیک به دستم رسید که بلافاصله به صورت مستقیم با مدیر آن مدرسه تماس گرفته و علت را جویا شدم که دلیل آن نیز بیماری معلم اعلام شد که معلم جایگزین نیز تعیین شده است و به هیچ وجه کلاسی بدون معلم نداریم.

وی خاطرنشان کرد: شاید به دلایل پیش‌بینی نشده از جمله حوادث و بیماری معلم چند روزی در کلاس معلم نباشد ولی به هیچ‌وجه کلاسی با حضور دانش‌آموز ولی بدون معلم نداشته‌ایم و ایجاد شایعه در این زمینه درست نبوده و صحت ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان داشت: خوشبختانه مدرسه‌ای با بخاری چکه‌ای که بسیار خطرآفرین است، وجود ندارد ولی بخاری‌های استاندارد نفتی،گازی و تابشی در مدارس استان را داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت، تجهیز و مرمت مدارس بر عهده اداره نوسازی مدارس بوده از این رو در خصوص تعداد کلاس‌ها با بخاری‌های نفتی استاندارد آمار دقیقی در اختیار نیست.

پاشایی با اشاره به برخی شایعه‌افکنی رسانه‌ها در زمینه سیستم آموزش و پرورش بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان هیچ مشکلی از نظر نیروی انسانی، آموزشی و پرورشی نداشته و در صورت وجود هرگونه نارسایی می‌توان مستقیم با بنده تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق سطح استان تعداد دانش‌آموزان کم بوده و ساخت مدرسه به صرفه نیست از این رو اقدام به ساخت کانکس استاندارد برای تشکیل کلاس کرده‌ایم که از نظر ایمنی تضمین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر