کد خبر: 875555
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
مشاور بانوان کارآفرین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد
مشاور بانوان کارآفرین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تصمیم وزارت صنعت برای تشویق و ارائه تسهیلات ویژه به بانوان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: از 2 هزار و 200 واحد فعال صنعتی و تولیدی استان آذربایجان‌شرقی؛ تنها 15 واحد به دست بانوان مدیریت می شوند که این رقم قابل قبول نیست.
پریچهر سلطانی در شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان با اشاره به اهمیت مشارکت اقتصادی و اجتماعی بانوان در جامعه اظهار داشت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل داده‌اند و نمی‌توان گفت بدون مشارکت آنان اقتصاد مقاومتی به طور کامل محقق می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم دولت دوازدهم از ظرفیت بانوان متخصص، توانمند و با انگیزه در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و از این طریق، میزان مشارکت این قشر به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش دهد.

 سلطانی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته و در بسیاری از حوزه‌ها، شاهد بخشی‌نگری بوده‌ایم که این نگرش بر پیکره فعالیت‌های ارزشمند بخش‌های متعدد، آسیب جدی وارد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال و لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: اگر می‌خواهیم بخش اعظمی از مشکلات تولید، اشتغال و ... حل شده همچنین انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی محقق شود باید بیش از پیش به افزایش مشارکت اقتصادی بانوان در جامعه توجه کرد. 

 مشاور بانوان کارآفرین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه آن چنان که باید و شاید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان کشور استفاده نشده است، ابراز کرد: براساس برنامه‌ای که از سوی دولت اعلام شده، تا سال 1400 باید 30 درصد از مسوولیت‌ها و مناصب مدیریتی کشور به بانوان سپرده شود.

براساس گفته سلطانی، وضعیت آذربایجان‌شرقی در مقایسه با استان‌های دیگر از منظر توجه به قابلیت‌های ویژه زنان با 14 درصد، بسیار خوب است ولی انتظارات از این استان فراتر است.

 وی همچنین از تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تشویق و ارائه تسهیلات ویژه به بانوان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی خبرداد و عنوان کرد: از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فعال صنعتی و تولیدی استان آذربایجان‌شرقی؛ تنها 15 واحد به دست بانوان مدیریت می‌شوند که این رقم قابل قبول نیست.

 سلطانی تصریح کرد: تعدادی از بانوان کارآفرین در استان می‌توانند الگوی بسیار مناسبی برای سایر بانوان کارآفرین کشور قلمداد شوند.

سلطانی با اشاره به تعهد سازمان صنایع کوچک برای ایجاد 136 هزار شغل در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان سال گفت: انتظار داریم بانوان کشور بیش از پیش احساس مسوولیت کرده و به ترویج برخی تفکرات مبنی بر ضعیف بودن زنان و تولید اجناس و کالاهای بی‌کیفیت توسط بانوان فعال در حوزه‌های تولیدی و صنعتی خاتمه دهند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر