کد خبر: 875349
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت دو شهید حزب‌الله از توطئه جدید امریکا و عربستان علیه ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یك‌شنبه به مناسبت شهادت فرمانده «علی هادی العاشق» و «محمد حسن ناصرالدین» به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنرانی گفت: «در مراسم امروز در بلده العین، دو خانواده علی العاشق و محمد ناصرالدین را خطاب قرار می‌دهم و شهادت فرزندان و عزیزان‌شان را که در ایام شهادت امام حسین به وی پیوستند، تبریک می‌گویم». دبیر‌کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «در مقاومت ما دهها شهید از جوانان وجود دارند که تنها فرزند خانواده بوده و همچنان نیز تعداد زیادی وجود دارند که در جبهه‌‌ها قرار دارند و در جنگ با اسرائیل دهها نفر از آنها به شهادت رسیدند و درحال حاضر نیز در مقابله با تروریسم تکفیری نیز این روند ادامه دارد و این ثروت انسانی است که لبنان از آن بهره می‌برد.»
وی اضافه کرد: «در برهه اخیر داعش از روستا‌ها و شهرهای زیادی خارج شده است. برخی معتقد بودند که ادامه تعقیب داعش تا مرزهای سوریه و عراق باید متوقف شود اما توقف این موضوع به معنای این است که داعش بار دیگر حمله خواهد کرد، چون داعش هدف دیگری ندارد و تنها کار این گروه تروریستی کشتار، ترور و تخریب است. اگر تلاش‌های اخیر ارتش سوریه و مجاهدین مقاومت نبود چه بسا جنگ مسیر دیگری را می‌پیمود.» وی گفت: «امریکا هرگز نمی‌خواهد که داعش در ارتفاعات مرزی لبنان از بین برود به همین دلیل به دولت و ارتش لبنان فشار آورد و کمک‌ها به ارتش لبنان برای یک مدت متوقف کرد. امریکا هیچ عجله‌ای برای پایان یافتن داعش ندارد چون هدف امریکا نابودی ارتش و ملت‌های منطقه و خون و خونریزی بوده و داعش باید تا حداکثر زمان ممکن بتواند این وظیفه را انجام دهد».
سید‌حسن نصرالله در ادامه این سخنرانی به توطئه عربی - غربی علیه ایران نیز اشاره كرد و گفت: «ما در منطقه در برابر یک توطئه جدیدی از سوی امریکا و عربستان هستیم و در رأس این توطئه می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند. مشکل واقعی امریکا با ایران این بوده که تهران دلیل اصلی و واقعی شکست طرح امریکا و عربستان در منطقه است و به همین دلیل باید بهای آن را بپردازد و به این کشور اتهام حمایت از تروریسم زده شود.». وی افزود: «منتطر سخنان ترامپ درباره استراتژی امریکا برای مقابله با ایران خواهیم بود و این موضوعی است که بر تمام منطقه تأثیرگذار خواهد بود.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «سخنانی درباره سیاست‌های جدید برای مقابله با حزب‌الله وجود دارد که حتی روسیه نیز با این موضوع موافق نیست چون مسکو و تهران از خود دفاع می‌کنند و سیاست‌های جدید برای مقابله با حزب‌الله به این دلیل است که افتخار داشته در پیروزی‌‌ها و شکست توطئه‌‌ها مشارکت داشته باشد. تحریم‌های امریکا علیه حزب‌الله هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد و باعث تغییر مواضع ما نمی‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار