کد خبر: 875345
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
فرمانده کل سپاه: اگر قانون تحريم‌هاي جديد امريكا اجرا شود، اين كشور بايد پايگاه‌هاي منطقه‌اي خود را تا شعاع 2هزار كيلومتري برد موشك‌هاي ايران منتقل كند و ارتش امريکا براي ما هم سنگ داعش خواهد شد
رحيم زيادعلي

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي‌گويد، در صورتي كه اخبار پراكنده موجود درخصوص حماقت دولت امريكا مبني بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروريستي صحيح باشد، سپاه نيز ارتش امريكا را در سراسر جهان به‌ويژه منطقه خاورميانه، هم‌سنگ داعش درنظر خواهد گرفت. 

يكسال و اندي پيش دونالد ترامپ گفته بود در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري، برجام را پاره خواهد كرد و اكنون نيز با سياست‌هايي كه در پيش گرفته اگر نگوييم برجام را پاره كرده، عملاً آن را كاغذ پاره‌اي بي خاصيت كرده است. برخلاف جريان غرب‌باور كه همواره كلينتون دموكرات را بر ترامپ جمهوريخواه ترجيح مي‌دادند، شواهد نشان مي‌دهد دو جريان حاكم بر ايالات متحده امريكا در دشمني با ملت ايران گوي سبقت را از يكديگر ربوده‌اند و اختلافات آنها در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران تنها در اتخاذ تاكتيك‌هاي مقابله است. درست در جريان كارزار انتخابات رياست جمهوري امريكا در سال 95، دونالد ترامپ سوم فروردين ماه در سخنراني خود در اجلاس سالانه كميته روابط عمومي امريكا و اسرائيل (آيپك) اعلام كرد اولويت نخست كاري‌اش پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري امريكا، لغو توافق هسته‌اي ايران و پاره كردن برجام خواهد بود. وي تأكيد كرد مهم‌ترين اولويتش در كاخ سفيد برچيدن توافق هسته‌اي امريكا با ايران خواهد بود. اما اين تنها ترامپ نبود كه در ايپك به ايران حمله كرد يك روز پيش نشست آيپك ميزبان نامزد دموكرات‌ها نيز بود. هيلاري كلينتون، در سخنراني خود با اشاره به آزمايش موشكي ايران، خواستار اعمال تحريم‌هاي بيشتر امريكا عليه اين كشور شد و اكنون ترامپ با بي اثر ساختن عملي برجام در مسيري افتاده است كه شعار كلينتون دموكرات بود. 
   
تهديد سپاه پس از نقض برجام
دو روز پيش روزنامه امريكايي واشنگتن پست به نقل از مقام‌هاي امريكايي نوشت: ترامپ هفته آينده پايبندي ايران به برجام را تأييد نخواهد كرد تا تصميم درخصوص سرنوشت برجام را به كنگره واگذار كند. اين روزنامه به نقل از مقام‌هايي كه پيرامون راهبرد جديد كاخ سفيد در قبال ايران از آنها سؤال شده، نوشت كه دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري امريكا قصد دارد هفته آينده اعلام كند كه پايبندي ايران به برجام را تأييد نخواهد كرد. براساس اين گزارش، ترامپ به كنگره امريكا اعلام خواهد كرد كه اين توافق در راستاي منافع ملي امريكا نيست تا تصميم در مورد سرنوشت برجام را به اين نهاد واگذار كند. اين اقدام نخستين مرحله از فرايندي خواهد بود كه احتمال دارد به بازگرداندن بخشي از تحريم‌هاي امريكا عليه ايران كه به واسطه برجام تعليق شده بود و در نتيجه خروج امريكا از اين توافق هسته‌اي بينجامد. در صورت رد پايبندي ايران از سوي دولت ترامپ، كنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا تصميم نهايي را بگيرد. اما اين پايان ماجرا نيست، روز گذشته روزنامه انگليسي فايننشال تايمز از تصميم دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا، براي انجام اقدامات جديد عليه ايران خبر داد. اين روزنامه مدعي شد، دولت ترامپ به عنوان بخشي از راهبرد جديد خود درباره ايران، احتمالاً سپاه پاسداران را به عنوان يك سازمان تروريستي معرفي خواهد كرد. ترامپ در ابتداي ورود به كاخ سفيد نيز خواهان قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌هاي تروريستي بود اما با مشورت‌هايي كه از سوي مقامات اطلاعاتي و امنيتي امريكا به او داده شد از تصميم خود صرف‌نظر كرد. 
   
ارتش امريكا را هم‌سنگ داعش تعريف مي‌كنيم
در همين زمينه فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته با تأكيد براينكه ايران اجراي قانون كاتسا را معادل خروج يكجانبه امريكا از برجام مي‌داند، گفت: از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام براي جهش در برنامه‌هاي دفاعي، موشكي و منطقه‌اي استفاده خواهيم كرد.

به گزارش سپاه نيوز، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در جلسه‌ شوراي راهبردي سپاه كه با موضوع تحليل رفتار دولت ترامپ تشكيل شد، با تشريح اقدامات خصمانه امريكايي‌ها در ماه‌هاي اخير عليه ملت ايران و تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي اجراي قانون كاتسا را معادل با خروج يكجانبه امريكا از برجام مي‌داند، گفت: همانطور كه در گذشته نيز اعلام كرده‌ايم، در صورتي كه قانون تحريم‌هاي جديد امريكا اجرا شود اين كشور بايد پايگاه‌هاي منطقه‌اي خود را تا شعاع 2 هزار كيلومتري برد موشك‌هاي ايران منتقل كند. وي افزود: در صورتي كه اخبار پراكنده موجود درخصوص حماقت دولت امريكا مبني بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروريستي صحيح باشد، سپاه نيز ارتش امريكا را در سراسر جهان به‌ويژه منطقه خاورميانه، هم‌سنگ داعش درنظر خواهد گرفت.  سرلشكر جعفري با بيان اينكه اگر امريكايي‌ها هدف نهايي خود از طرح اينگونه مسائل را مذاكره با ايران درباره منطقه قرار داده اند، مسيري كاملاً اشتباه را انتخاب كرده‌اند، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در نظر دارد مسائل منطقه را در جايي غيراز ميز مذاكره حل كند، نه حرفي براي مذاكره وجود دارد و نه طرفي براي آن. وي در ارزيابي رفتار امريكايي‌ها، با تأكيد بر اينكه تحريم‌هاي جديد امريكا شانس هرگونه تعامل را براي هميشه از بين خواهد برد، گفت: اين تحريم‌ها تجربه برجام را براي ما كامل مي‌كند و آن تجربه اين است كه گفت و گو براي امريكا ابزار فشار و دشمني است نه تعامل يا حل مسئله. فرمانده كل سپاه در پايان با تأكيد براينكه رفتار امريكا با ايران ثابت كرد كه نمي‌توانيم روابط خارجي خود را صرفاً براساس برجام تنظيم كنيم، تصريح كرد: امريكايي‌ها بدانند، جمهوري اسلامي ايران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام براي ايجاد جهش در برنامه‌هاي موشكي، منطقه‌اي و دفاعي متعارف خود استفاده خواهد كرد. 

طرح كاتسا چيست؟
كاتسا قانون مقابله با دشمنان امريكا از طريق تحريم است كه بر اساس آن ايران، كره شمالي و روسيه هدف قرار گرفته شده است. 
بامداد چهارشنبه چهارم مرداد 1396، مجلس نمايندگان امريكا با 419 رأي موافق و تنها سه رأي مخالف، طرح تحريم‌هاي ايران، روسيه و كره شمالي را تصويب كرد. اين طرح نسخه اصلاح شده طرحى بود كه 27 خرداد 96، در سناي امريكا به بهانه آنچه مقابله با اقدامات ثبات زداي ايران ناميده مي‌شد، با 98 رأي به تصويب رسيده بود. اين طرح كه به سبب گستردگي دايره شمول، «تحريم‌هاي مادر» نام گرفت و با عنوان «كاتسا» نيز شناخته مي‌شود، به جهت برخورداري از بار مالي حتماً بايد مورد تأييد مجلس نمايندگان امريكا نيز قرار مي‌گرفت؛ سرانجام مجلس نمايندگان با هدف افزودن بندهاى مربوط به تحريم كره شمالى، طرح تازه‌اى را در اين رابطه تصويب كرد كه البته اين طرح بايد در سنا نيز به تصويب برسد و پس از آن با امضاي رئيس‌جمهور امريكا به قانون تبديل شود. عمده تمركز طرح تحريمي و ضدبرجامي اخير هيئت حاكمه امريكا كه به «كاتسا» معروف شده است، روي توان دفاعي و تسليحاتي جمهوري اسلامي و ضربه زدن به نيروهاي مسلح ما معطوف شده است؛ طبق اين طرح اشخاص دخيل در برنامه موشكي بالستيك ايران و كساني كه با آنها داد و ستد دارند، مورد تحريم قرار مي‌گيرند. همچنين مطابق با طرح مزبور، مسئولان سپاه پاسداران و مرتبطين آنها نيز با ادعاي واهي و مضحك حمايت از تروريسم در ليست تحريم قرار مي‌گيرند! آنچه در اين طرح قابل تامل است آن است كه طبق بندي از آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يك سازمان تروريستي قلمداد مي‌شود! اين طرح رئيس‌جمهور امريكا را ملزم مي‌كند به فاصله حداكثر 90 روز بعد از اجرايي شدن آن، تحريم‌هايي را عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و اشخاصي كه در زمره مقامات، پرسنل يا وابستگان اين سازمان هستند، اعمال كند. مقامات و مسئولان كشورمان در همان روز 27 خرداد كه سناي امريكا طرح اوليه اين تحريم‌ها را به تصويب رساند، نسبت به آن واكنش نشان دادند و آن را مغاير با روح و متن برجام قلمداد كردند. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ستاری
|
United States
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
1
سلام به کارکنان جوان
ماازموضع شجاعانه فرمانه کل سپاه که حرف دل ملت را باصدای رسا بیان میکند کمال تشکر را داریم.برای تمامی نیرو های مسلح ج.ا.ا بویزه عزیزان پاسدارکه در راستای معنویات ولی فقیه و ملت غیور ایران گام بر می دارند ارزوی سلامتی و پیروزی بر استکبارجهانی را از خدای قهار خواهانیم.
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
تروریستهای آمریکایی از نیروی دریایی خون آشام تا دیگر نیروهای فرامرزیش که در پایگاههای نظامی این کشور خارج از خاک آمریکا مستقرند؛ از این به بعد یک لحظه نبایست احساس آرامش داشته باشند.با تروریستهای آمریکایی بایت مثل خودشان رفتار کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار