کد خبر: 875335
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
در حالی که رزمندگان حزب‌الله لبنان در خط مقدم مبارزه با داعش در سوریه و عراق هستند، عربستان سعودی خواستار ائتلاف جهانی برای مقابله با حزب‌الله شد.
به گزارش جوان، «ثامر السبهان»، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خلیج فارس، یک‌شنبه از تحریم‌های امریکایی علیه جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان استقبال کرد و آن را راهکاری مناسب برای کنترل این جنبش دانست. وی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر با ادبیاتی تند نوشت: «تحریم‌های امریکا علیه حزب شبه‌نظامی و تروریستی در لبنان بسیار خوب است اما راهکار اصلی برای مهار این نیرو‌ها و برقراری امنیت و صلح منطقه‌ای، ائتلاف بین‌المللی قاطع برای مقابله با حزب‌الله و هر طرفی که با آن در ارتباط است، می‌باشد.»

ثامر السبهان پیش از این نیز ادعا کرده بود که منبع تروریسم و افراطی‌گری در جهان ایران و حزب‌الله هستند. وی در 8 سپتامبر گذشته نیز در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشته بود: منبع تروریسم و افراطی‌گری در جهان ایران است و فرزند ارشد آن، حزب‌الشیطان است. جهان باید همان‌گونه که با داعش برخورد می‌کند با منابع آن نیز برخورد کند زیرا ملت‌های ما به صلح و امنیت نیاز دارند.» این ادعای مقامات سعودی در حالی است که برای همگان دیگر روشن شده که عربستان سعودی منبع اصلی وهابیت در جهان است که منجر به ظهور گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده شده است. اما مسئله‌ مهمی که السبهان در توئیت خود به آن اشاره نکرد، پیشتازی رزمندگان حزب‌الله لبنان در انهدام تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است. در واقع این نیروهای حزب‌الله هستند که از قصیر، حمص، حلب، دیرالزور تا موصل و تعلفر ضربات مهلکی بر شبه‌نظامیان تروریستی داعش وارد می‌کنند.  بعضی ناظران معتقدند علت خشم سعودی‌‌ها از حزب‌الله دقیقاً نقش محوری است که این گروه در خنثی کردن اهداف عربستان سعودی و منطقه داشته است و به همین دلیل هدف یک تلاش گسترده دشمانش قرار گرفته است. وبگاه «پولیتیکو» در این‌باره نوشت: «انتظار می‌رود سیاست جدید طرح‌‌هایی برای مقابله با گروه‌های تحت حمایت ایران از جمله گروه حزب‌الله لبنان را شامل شود. راهبرد جدید ترامپ علیه ایران شامل مفادی برای مقابله با حزب‌الله است که مواردی مانند در نظر گرفتن جایزه‌های نقدی برای دستگیری اعضای حزب‌الله، تشدید فعالیت‌های اطلاعاتی و اجرایی علیه این گروه و همراه کردن متحدان امریکا برای تضعیف شبکه‌های حزب‌الله در دنیا را شامل می‌شود.» به‌رغم تمامی تلاش‌های گسترده برای مهار و تضعیف حزب‌الله، این جنبش مهارت زیادی در تبدیل تهدید به فرصت داشته و توانسته پس از هر توطئه دشمنان خود، قدرتمندتر از قبل ظاهر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار