کد خبر: 875246
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
با هدف حفاظت از هویت تاریخی شهر:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی در مرمت پل‌های تاریخی سطح شهر اردبیل شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی زاده در حاشیه بررسی آخرین وضعیت مرمت پل‌های تاریخی اظهارکرد: مهمترین پل های تاریخی که در طول ادوار گذشته بر روی رودخانه بالخلی چای احداث شده شامل یعقوبیه، ابراهیم آباد، سید آباد، یدی گوز و نادری است.

وی با بیان اینکه اغلب پل‌های تاریخی مربوط به عهد صفوی بوده و بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را شامل می شوند، گفت: در سال‌های گذشته انجام برخی عملیات عمرانی توسط شهرداری در بستر رودخانه بالیخلی چای منجر به بروز مشکلات از جمله شکستگی پی‌ها و به تبع آن نشست و ایجاد ترک و نفوذ رطوبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به بررسی مشکلات پل‌های تاریخی با همراهی عوامل شهرداری بیان کرد: به منظور حفاظت از پل‌ها ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل مشارکت داشته و از سویی اعتبار مورد نیاز تامین شود.

حاجی زاده به اقدامات میراث فرهنگی برای بهسازی پل ها را که شامل مرمت بدنه، پایه ها، طاق‌ها و شیب بندی عرشه پل اشاره کرد و افزود: از سویی مقرر گردیده شهرداری نسبت به اصلاح بستر و کف سازی عرشه  پل‌ها اقدام کند.

وی تصریح کرد: بستر دو پل نادری و سید آباد توسط شهرداری اردبیل اصلاح شده ومابقی پل‌ها نیز نیازمند اقدام مشابه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به هزینه کرد 100 میلیون تومانی در سال گذشته برای بهسازی پل های تاریخی، اضافه کرد: اعتبار درخواستی امسال 400 میلیون تومان است که انتظار داریم با تامین آن زمینه تداوم طرح بهسازی پل ها فراهم شود.

حاجی زاده همچنین در خصوص پل سامیان نیز افزود: به دلیل اینکه این پل محل عبور و مرور خودروهای سنگین است با وجود مرمت چند باره مجددا دچار آسیب می‌شود که انتظار می‌رود  طرح احداث پل جایگزین به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر