کد خبر: 875221
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان خبر داد.
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان از محرومیت کشاورزان از خدمات دولتی در صورت عدم مبارزه با سن در مزارع خود خبر داد.

عباس مشیریان اظهار کرد: سن یکی از مهمترین آفات مزارع غلات در کشور است که هر ساله آسیب‌هایی به مزارع کشور وارد می‌کند.

وی با اشاره به لزوم مبارزه با این آفت در مزارع استان سمنان تصریح کرد: آن دسته از کشاورزان هم‌استانی که بدون دلیل از مبارزه با سن در مزارع خود در طی سال زراعی جاری خودداری کنند از خدمات و تسهیلات دولتی این بخش، محروم خواهند شد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان با اشاره به اقدامات ستاد کنترل عوامل خسارت‌زای غلات در این استان طی سال زراعی 96 افزود: کمیته ستاد کنترل و برنامه‌ریزی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان هرساله اقدامات متعددی در راستای کنترل عوامل خسارت‌زای مزارع غلات در استان اجرا می‌کند.

وی مبارزه به آفات سن، علف‌های هرز و بیماری‌های غلات را از اقدامات این ستاد برشمرد و گفت: جهادکشاورزی هر ساله کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی برای کشاورزان و بهره‌برداران به عنوان هسته اصلی مبارزه با آفات در سطح استان برگزار می‌کند.

مشیریان آموزش در خصوص اصول تراکم گیری، تعیین زمان مبارزه و کالیبراسیون سم پاشی و همچنین نظارت خاص بر مزارع بذری در خصوص تغذیه و کنترل عوامل خسارت‌زا را از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این بخش دانست و گفت: نظارت بر عاملین فروش سموم و اطلاع‌رسانی به کشاورزان، تعیین درصد سن‌زدگی غلات و...از دیگر فعالیت‌های حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان در حوزه کنترل عوامل خسارت‌زای غلات است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر