کد خبر: 875215
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : راه ارتباطی 20 روستای این استان با 30 میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال بازسازی و آسفالت می شود.
سیدعبدالمجید نژاد صفوی افزود : اکنون بیش از 30 درصد راه های ارتباطی استان سمنان نیاز به بازسازی دارد و براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی از این راه ها به صورت زیرساختی ترمیم و آسفالت می شود.
وی با بیان این که راه های ارتباطی39 روستای سمنان براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال 97 تکمیل و بازسازی می شود، اظهارداشت: 2 روستا در سمنان، 10 روستا در دامغان، 10 روستا در شاهرود، پنج روستا در میامی، پنج روستا در گرمسار، سه روستا در مهدیشهر، 2 روستا در آرادان، و 2 روستا در سرخه مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی در این طرح هستند.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد که باید برای رونق کسب و کار و افزایش رفاه اجتماعی به نوسازی این راه ها توجه داشت.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان ادامه داد : در دولت تدبیر و امید میزان اعتبارات تخصیصی در بخش راه روستایی بیش از پنج درصد افزایش یافت و 30 راه روستایی این استان آسفالت و بازسازی شد.
نژادصفوی با بیان این که در دولت تدبیر و امید بیش از 16 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش راه شهری در سمنان هزینه شد، گفت : در چهارسال گذشته بیش از 200کیلومتر به میزان راه های دسترسی و امن این استان افزوده شد.
مدیرکل راه و ترابری سمنان با اشاره با طرح های در حال ساخت بخش راه این استان گفت: ساخت قطعه گرمسار- سمنان آزادراه حرم تا حرم، باند دوم محور دامغان - معلمان - جندق و سمنان - فیروکوه تاپایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .همچنین 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر