کد خبر: 875134
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
وزارت كار امريكا اعلام كرد، طوفان‌هاي اخير در ايالات متحده منجر به بيكار شدن ۳۳ هزار نفر در امريكا شد كه از سال ۲۰۱۰ ميلادي به بعد بي‌سابقه بوده است. 
به گزارش بلومبرگ، وزارت كار امريكا اعلام كرد، تعداد ۳۳ هزار نفر در ماه گذشته ميلادي به دليل طوفان‌هاي سهمگين هاروي و ايرما شغل خود را از دست دادند و اين براي اولين بار از سال ۲۰۱۰ ميلادي به بعد است كه چنين مسئله‌اي در فضاي اشتغال ايالات متحده اتفاق مي‌افتد. 
 نرخ بيكاري امريكا در ماه گذشته به 2/4 درصد رسيد و از بيشترين سطح خود در ۱۶ سال اخير كه در ماه قبل از آن با رقم 4/4 درصد ثبت شده بود فاصله گرفت؛ اين در حالي است كه افزايش دستمزدها در امريكا كليد خورده است. 
 وزارت كار امريكا در گزارش تازه خود اعلام كرد، بخشي از تأثير طوفان‌هاي امريكا را مي‌توان در كاهش افراد حقوق‌بگير غيركشاورز در ماه سپتامبر ديد؛ البته تأثير آن در نرخ بيكاري ملي اين كشور محسوس نيست. 
بر اساس گزارش جديد وزارت كار امريكا، تعداد 1/4 ميليون نفر از افراد شاغل در بخش صنعت، رستوران‌ها و كافي‌شاپ‌ها در ماه اوت و سپتامبر به دليل تأثير طوفان هاروي در ايالت تگزاس و همچنين طوفان ايرما در فلوريدا به‌طور موقتي قادر به كار كردن نبودند كه بيشترين رقم از سال ۱۹۹۶ ميلادي به بعد محسوب مي‌شود. 
اين در حالي است كه ايالات‌هاي تگزاس و فلوريدا امريكا در ماه مارس 7/7 درصد از سهم اشتغالزايي امريكا را به خود اختصاص داده بودند. 
بر پايه اين گزارش، افزايش حقوق در دستمزدها با هدف نزديك كردن نرخ تورم امريكا به رقم از پيش هدف‌گذاري شده صورت مي‌گيرد و سياست‌گذاران فدرال رزرو با دقت تأثير آن را رصد مي‌كنند؛ بانك مركزي امريكا در ماه گذشته ميلادي پيش‌بيني كرد كه نرخ بهره بانكي يك بار ديگر تا پايان سال جاري ميلادي يعني در ماه دسامبر افزايش پيدا كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار