کد خبر: 875116
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس با اشاره به درخواست بازماندگان شهداي فاجعه منا براي پيگيري دقيق اين پرونده گفت: دولت ايران به عنوان مسئول اتباع خودش، بايد پرونده را تا آخر پيگيري كند. 
سيدمحمدجواد ابطحي در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به باقي ماندن پرونده فجايع منا و مسجدالحرام و بيم به حاشيه رفتن اين پرونده‌ها پس از حج ۹۶ اظهار داشت: امسال با توجه به پيگيري‌هايي كه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت انجام دادند و مذاكراتي كه صورت گرفته بود، حج آرام و بدون تنش برگزار شد. 
وي افزود: بر اساس تجربه‌اي كه از فاجعه منا به دست آمد، ظاهراً امسال خيابان‌ها تفكيك و آب هم به اندازه كافي در ميان زائران توزيع شده بود و تعامل نسبتاً خوبي با حجاج برقرار بوده است اما اينكه شايعاتي مطرح مي‌شود كه ايران از پيگيري پرونده فاجعه منا و ديه شهداي اين حادثه خودداري كرده يا كوتاه آمده، صحت ندارد و نبايد اين چنين باشد. ابطحي خاطرنشان كرد: خانواده‌هاي قربانيان منا و مسجدالحرام از ما به عنوان نمايندگان مردم درخواست دارند كه پيگير اين پرونده‌ها باشيم و وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت نيز بايد اقدام كنند و همچنان پيگير باشند. 
وي تصريح كرد: در فاجعه منا حداقل مسئله اين است كه زائران قرباني سهل‌انگاري و سوءمديريت سعودي‌ها شدند و اين بايد پيگيري و ديه شهدا پرداخت شود چراكه در اين رابطه پاي مسئوليت مدني دولت عربستان در ميان است و دولت ايران هم به عنوان مسئول اتباع خودش، بايد پرونده را تا آخر پيگيري كند كه البته به نظرم تا الان هم دير شده است. 
نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي درباره تشكيل كميته حقيقت‌ياب فاجعه منا كه هنگام حادثه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت نيز اظهار داشت: متأسفانه اين كميته هم تشكيل نشد، اگر اين كميته وجود داشت، ديگر كشورهايي كه اتباع آنها در اين فاجعه به شهادت رسيدند نيز بايد در آن حضور مي‌يافتند، اما دولت عربستان از تشكيل اين كميته و فعاليت آن ممانعت كرد. 
عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس خاطرنشان كرد: با تحولات سياسي كه اخيراً در عربستان سعودي پيش آمد و وليعهد جديد اين كشور منصوب شد، پيگيري كار و فعاليت كميته حقيقت‌ياب قدري مشكل شده، اما حداقل از سمت دولت ايران بايد موضوع مسئوليت عربستان در فاجعه منا و دريافت ديه شهدا و مجروحان حادثه تا آخر پيگيري شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار