کد خبر: 875001
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان پتانسیل مردم و فرهنگ استان را برای تبدیل‌شدن به استان شاخص در زمینه انجام امور خودجوش عام‌المنفعه بالا دانست و گفت: پیشقدمی کردستانی‌ها در انجام امور انسان‌دوستانه جزئی از میراث فرهنگی استان است.

به گزارش جوان از کردستان، محسن علوی با حضور در انتقال خون کردستان با هدف اهدای خون برای درمان بیماران خاص استان، اظهار داشت: شاخص‌هایی چون خودکفایی استان در تولید فرآورده‌های خون و ضریب سلامت همتراز با کشورهای اروپایی نشان از مشارکت و همدلی مردم استان و تلاش‌های مجموعه خدمتگزار انتقال خون دارد.

وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری به استان کردستان لقب استان فرهنگی داده‌اند، اظهار داشت: بهترین نماد تجلی‌بخش سطح فرهنگ یک جامعه میزان مشارکت آنها در فعالیت‌های عام‌المنفعه و انسان دوستانه است .

علوی ادامه داد: شکستن قفس و اسلحه توسط شکارچیان، آزادسازی کبک و سنجاب‌ها به صورت خودجوش، تراشیدن سر معلم مریوانی با نیت همدلی با دانش‌آموز بیمار، پاکسازی محیط زیست، آتش‌زدن قلیان‌ها با شعارهای سلامت و ارائه خدمات رایگان به مسافرین نوروزی توسط صنوف مختلف نشان از وجود پتانسیل بالای فعالیت‌های خودجوش و عام‌المنفعه در استان است.

علوی از همه نهادها به ویژه مراکز دانشگاهی خواست در کنار وظایف ذاتی، به مأموریت اجتماعی خود که مشارکت در کارهای خیر و عام‌المنفعه است نیز بپردازند و افزود: ما بعنوان مسئولین دولتی باید در راستای مردمی‌کردن بیشتر امورات تلاش کنیم و در امور خیرخواهانه و انسان دوستانه نیز آنچنان زمینه را فراهم و تسهیل کنیم که مردم با جدیت بیشتری در این امور شرکت کنند.

علوی به ظرفیت بالای سازمان انتقال خون نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اینکه سالانه 30 هزار نفر در چند نوبت با از خودگذشتگی خون خود را برای نجات مردم استان اهدا می‌کنند ظرفیتی قابل توجه و سرمایه عظیم اجتماعی است و اداره‌کل میراث فرهنگی آماده هرنوع همکاری برای افزایش و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از این ظرفیت است.

محسن علوی اهداکننده مستمر دارای گروه خون o منفی است که هر سال داوطلبانه و در چند نوبت برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سنندج مراجعه می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر