کد خبر: 874965
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
 امريكايي‌ها با وجود ناكامي در اقدامات خصمانه خود عليه ملت ايران پس از انقلاب اسلامي هنوز به كينه‌ورزي خود ادامه مي‌دهند و در مسئله هسته‌اي شيطنت مي‌كنند. 
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي روز جمعه در سومين روز سفر خود به استان فارس در يادواره شهداي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان مرودشت افزود: امروز و با وجود اوضاع آشفته منطقه، كسي جرئت نمي‌كند عليه ايران اسلامي حرف بزند چون آنها اين موضوع را آزموده‌اند كه شرق و غرب با هم متحد شدند اما نتوانستند ايران را شكست دهند. وي يادآوري كرد: استقامت و روحيه مجاهدت در مردم باعث بازدارندگي حمله دشمنان شده است. 
رئيس مجلس با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: صدام براي حمله به ايران از سوي امريكايي‌ها به صورت كلي چراغ سبز دريافت كرد و برخي از كشورهاي ديگر نيز به او كمك كردند. وي با اشاره به سفر خود به يكي از كشورهاي منطقه گفت: مقام‌هاي اين كشور ضمن پذيرش اشتباه خود در قبال حمايت از صدام، اذعان كردند كه 40 ميليارد دلار به جنگ افروزي رژيم بعث عليه ايران كمك كرده بودند. لاريجاني گفت: بنا به گفته مسئولان يكي از كشورهاي منطقه، يك هفته قبل از حمله صدام به ايران، پدر شاه فعلي اردن با وي تماس گرفته و عنوان كرده بود صدام از شما كمك مي‌خواهد تا هواپيماها از آن سمت نيز به ايران حمله كنند. البته اين رئيس كشور عنوان كرد كه ما به آنها كمك نكرديم البته راست مي‌گويد چرا كه از سوي منطقه آنان به ايران حمله نشد. رئيس مجلس بيان كرد: در هر صورت همه كشورهاي منطقه در آن زمان و همچنين امريكايي‌ها و برخي از كشورهاي اروپايي به صف درآمدند تا صدام به ايران حمله كند و حتي فرانسوي‌ها در آن زمان به صدام هواپيما اجاره دادند و برخي از شركت‌هاي آلماني، سلاح شيميايي به عراق ارائه كرده و حتي شوروي سابق نيز به صدام كمك كرد؛ اما آنان نتوانستند ايران اسلامي را از پاي دربياورند و ايران سربلند شد.
 لاريجاني با اشاره به نقش رهبري امام راحل (ره) در موفقيت ايران در جنگ تحميلي گفت: در آن زمان روحيه شهادت و مجاهدت در بين مردم توسط امام خميني (ره) ايجاد شد و مردم با عشق، دانشگاه و كارخانه را با سرافرازي رها مي‌كردند تا از كشور دفاع كنند و اين استقامت و روحيه مجاهدت باعث بازدارندگي دشمنان شده كه دستاورد بزرگي است. 
رئيس مجلس با قدرداني از خانواده‌هاي شهدا افزود: خانواده‌هاي شهدا افتخار كنند كه از خانواده آنان كسي وجود داشته كه باعث سرافرازي ملت شده است، چرا كه برخي افراد با انجام يك كار باعث سرافرازي ملت شدند و تك‌تك شهدا، ملت را سرافراز كردند. البته ممكن است مردم به رفتار برخي از مديران گله داشته باشند، اما هميشه پشتيبان شهدا هستند. لاريجاني با اشاره به رشادت ايرانيان در مقابل دشمنان گفت: بايد مديران تلاش كنند تا مشكلات مناطق مختلف حل شود و مردم نيز بدانند كه گوش‌هاي شنوا حرف‌هاي آنان را مي‌شنود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار