کد خبر: 874963
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
خطيب نماز جمعه تهران:
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه امريكا هم جسم و هم روح برجام را نقض كرده و هيچ چيزي از آن برجام باقي نگذاشته است...
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه امريكا هم جسم و هم روح برجام را نقض كرده و هيچ چيزي از آن برجام باقي نگذاشته است، تأكيد كرد: مسئولان ما هم يكصدا گفته‌اند و مي‌گويند برجام قابل مذاكره مجدد نيست؛ اين موضع درستي است و ما آن را تقويت مي‌كنيم. 
روزنامه امريكايي واشنگتن پست ديروز به نقل از مقام‌هاي امريكايي نوشت: ترامپ هفته آينده پايبندي ايران به برجام را تأييد نخواهد كرد تا تصميم درخصوص سرنوشت برجام را به كنگره واگذار كند. 

به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به طرح موضوع برجام در روزهاي اخير اظهار داشت: حرفي كه اخيراً مي‌زنند و مي‌گويند بايد گفت و گوي مجدد صورت گيرد، بحمدالله مسئولان ما هم يكصدا گفته‌اند و مي‌گويند برجام قابل مذاكره مجدد نيست اين موضع درستي است. وي تصريح كرد: اين موضع را تقويت مي‌كنيم؛ موضعي در شأن عزت ملت ايران است و به عنوان امام جمعه به مسئولان محترم مي‌گويم كه تريبون نماز جمعه تريبون مردمي است. كارهاي ديپلماتيك مربوط به وزارت خارجه است ما اينجا حرف مردم را مي‌زنيم. حرف ما اين است كه به خدا و به اين مردم بايد اعتماد كرد. خاتمي همچنين با تأكيد بر اينكه به حمايت اروپا دل نبنديد، گفت: با اروپا درگير نيستيم و خوب است كه مسئولان ما تعامل دارند اما مطمئن باشيد اگر اروپا قرار باشد ايران يا امريكا را انتخاب كند، امريكا را انتخاب خواهد كرد. دلخوش به حمايت اروپايي‌ها نباشيد. وي تأكيد كرد: مسئولان محترم همگي يكصدا گفتيد كه امريكا نقض برجام كرده است اما مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از امريكا حمايت كرده و مي‌گويد نقض برجام نشده است. 
  
برخورد با مفسدان، راز هجمه به رئيس قوه قضائيه
وي همچنين در خصوص هجمه به رئيس قوه قضائيه گفت: از اول انقلاب، نظام و انقلاب هدف بوده است و از جمله روش هايشان تخريب مسئولان عالي رتبه نظام بود. يادمان نرفته است تخريبي كه از شهيد مظلوم آيت‌الله دكتر بهشتي داشتند؛ آن روزها به ترور سخت افزاري و فيزيكي روي آوردند.
 الان روش عوض شده و وارد ترور نرم‌افزاري و تخريب شخصيت اين رئيس مجتهد قوه قضائيه شده‌اند. خاتمي افزود: ريشه‌اش روشن است؛ قوه قضائيه عزم خود را جزم كرده است با مفسدان اقتصادي قاطع برخورد كند؛ رئيس قوه قضائيه محكم در برابر فتنه‌گران ايستاده است و اين هم هزينه‌اش است و بحمدالله خودشان هم متوجه هستند كه با اين ترفندها مي‌خواهند آنها را از هدف والايشان بازدارند كه نخواهند توانست. وي گفت: هم وزير اطلاعات و هم رئيس سازمان اطلاعات سپاه اين تهمت‌ها را تكذيب كردند. رئيس سازمان اطلاعات سپاه گفته است كه طي ماه‌هاي آينده ما شاهد اتهام‌زني به ديگر مسئولان هم خواهيم بود. عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. 

خاتمي ادامه داد: با اين دروغي كه گفته‌اند، به فضل خدا، ملت در برابر همه خبرهاي اينها يك علامت سوال بزرگ مي‌گذارد و اين گامي در مسير بصيرت و همان حرفي است كه بارها گفته‌ايم اخباري كه از ناحيه بي تقواها داده مي‌شود نبايد بلافاصله گوش كرد و ترتيب اثر داد. وي تأكيد كرد: با همه اينها، نظام، نظام مقتدري است. قطعاً مسئولان نظام مي‌دانند كه منشأ اين شايعات چيست؛ يك سايتي است كه بهايي‌ها آن را تزريق و تأمين مي‌كنند. من نام نمي‌برم اما مسئولان محترم شما كه بحمدالله مقتدريد، اين سايت‌هاي ضد انقلاب را مي‌شناسيد با اين سايت‌هاي ضد انقلاب قاطعانه برخورد كنيد. 
   
بذر خيانت همه‌پرسي اقليم نبايد جان بگيرد
خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از خطبه‌ها در خصوص همه‌پرسي اقليم كردستان عراق گفت: متأسفانه گوش مسئولان اقليم كردستان عراق به حرف حساب بدهكار نبود و سرانجام سوم مهر با همه‌پرسي به تعبير مقام معظم رهبري خيانت را صورت دادند ولي خوشبختانه آن چيزي كه اينها را ناكام گذاشته اين است كه جهان همه‌پرسي اقليم را به رسميت نشناخته است. وي افزود: حتي امريكا كه ارباب صهيونيست‌ها است بيانيه داد و گفت به رسميت نمي‌شناسد و حتي رژيم صهيونيستي كه قبل از برگزاري همه‌پرسي حمايت مي‌كرد رسماً حمايت نكرد گرچه موضع امريكا و صهيونيست‌ها در اين رابطه رندانه به نظر مي‌رسد. 
خاتمي گفت: وحدت و همپيماني كه بين عراق، ايران تركيه است راهكار است؛ بايد تا دير نشده مسئولان محترم يك پيمان قوي با هم ببندند و نگذارند اين بذر به ثمره بنشيند. بايد تا قبل از اينكه بذر جان بگيرد توطئه را در نطفه خفه كنند. در هر جايي كه بحراني وجود دارد يك پاي توطئه فضولي‌هاي امريكاست. 
    
ملت عاشورايي روي ذلت نخواهد ديد
وي همچنين با تشكر از حضور مردم ايران در عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش گفت: زبان عاجز است از عزاداري باشكوه و باصفايي كه شما ملت حسيني و عاشورايي به صحنه آورديد. دلم روشن است كه اين ملت عاشورايي و كربلايي با اين روحيه به فضل خدا ديگر روي ذلت را نخواهد ديد؛ ملتي كه فرهنگ «هيهات من الذله»‌شان در جانشان نشسته به فضل خدا هميشه عزيز خواهد بود. خاتمي گفت: راه درست را پيدا كرديد. اين سرمايه نفيس و ارزشمند را گذشتگان ما به نسل ما رساندند و لازم است ما اين امانت را به آيندگان بسپاريم. وي همچنين با تشكر از حضور مردم در تشييع پيكر شهيد محسن حججي مدافع حرم گفت: اين نماد بود؛ خانواده‌هاي معظم مدافعان حرم به اين توجه داشته باشند كه چگونه مردم در صحن جامع رضوي، تهران، اصفهان و نجف‌آباد براي توديعش آمده بودند و آن شكوه و عظمت را آفريدند. من معتقدم اگر فرصت بود و اين پيكر پاك را به هر يك از شهرها و استان‌هاي كشور مي‌بردند همين شكوه و عظمت ايجاد مي‌شد. وي افزود: تجليل از شهيد حججي تجليل از تمام شهداي مدافع حرم و همه شهيدان بود. خدا خيرتان بدهد كه در اين عرصه هم خوش درخشيديد. 
   
نيروي انتظامي، مايه آبرو و عزت نظام
خطيب جمعه تهران همچنين در خصوص هفته نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي مايه آبرو و عزت نظام اسلامي است و اين عزيزان در عرصه‌هاي مهم امنيت‌ساز حضوري قاطع و ستودني دارند. خاتمي تأكيد كرد: در عرصه مقابله با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق كالا، مبارزه با مزاحمين نواميس و مقابله با اراذل و اوباش كارهاي بزرگي انجام داده‌اند و در منظر مردم ما قرار داده‌اند و مردم مي‌بينند و از صميم جان به فرزندان خدوم عرصه امنيت علاقه‌مند هستند. وي افزود: امنيت زيربناي همه توسعه هاست؛ توسعه فرهنگي، اقتصادي، سياسي، هيچ كدام از اينها بدون امنيت شكل نمي‌گيرد و اين عزيزان، خدمتگزار اين عرصه هستند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار