کد خبر: 874919
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال های 93 تا 96 ، هفده هزار و 640 مورد از فعالیت های اقتصادی پنهان و فراری از پرداخت مالیات در آذربایجان غربی شناسایی شده است ، از سازماندهی و تقویت گروه های ویژه شناسایی و واحدیاب در ادارات امور مالیاتی استان خبر داد .

به گزارش  جوان یعقوب مزرعه لی مقابله با فرار مالیاتی و شناسایی صاحبان فعالیت های اقتصادی پنهان را جزو اهداف مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و عدالت مالیاتی عنوان کرد و افزود : افرادی که با روش های مختلف از دادن مالیات شانه خالی می کنند موجب اخلال در نظام اقتصادی می شوند .

وی اظهار داشت : اجازه نخواهیم داد فشار مالیات نپرداختن عده ای بر دوش مؤدیان قانون مدار و نجیب موجود سنگینی کند .

مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه با اعلام اینکه برای تمام 17 هزار و 640 منبع جدید شناسایی شده مابین سال های 93 تا 96 در استان پرونده مالیاتی تشکیل شده که به قید فوریت مورد رسیدگی قرار گرفته اند گفت : در سال گذشته برای پرونده های جدید التشکیل مالیاتی ( عملکرد سال های 94-91 ) در زمینه شناسایی های جدید بالغ بر 100 میلیارد ریال برگ مطالبه صادر شد که برای استان 65 میلیارد ریال وصولی در پی داشت .

وی افزود : ارزش 10 درصد پرونده های مالیاتی که در این چهارچوب تشکیل شده بالغ بر 500 میلیون ریال است که در این بین 3 پرونده مالیاتی بالای 10 میلیارد ریال ارزش دارند .  

مدیر کل دستگاه مالیاتی استان با اشاره به اینکه در راستای مقابله با فرار مالیاتی در سال گذشته 4 هزار مؤدی و تا پایان تیرماه سال جاری نیز نزدیک به یک هزارو 500 مؤدی جدید در استان مورد شناسایی قرار گرفتند اظهارداشت : در این زمینه موفق به شناسایی سرشاخه های واردات  و توزیع عمده برخی کالاها و فعالان اقتصادی زیر پوست بازار شدیم.

مزرعه لی افزود : عمده موارد شناسایی شده مربوط به حوزه هایی چون واردات کنسانتره و میوه برای کارخانجات صنایع تبدیلی ، واردات و پخش MDF ، لوازم خانگی ، روغن نباتی ، حبوبات و غلات ، کاشی و سرامیک و مصالح ساختمانی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... است .

وی با بیان اینکه گروه های شناسایی مذکور در اقدامات خود از مجموعه روش های میدانی ،رصد سامانه های اطلاعاتی ، بررسی تراکنش های مشکوک بانکی و انجام استعلام های ویژه از مراجع مختلف نسبت به شناسایی طرفین واقعی معاملات اقدام می کنند گفت : سازماندهی و تقویت گروه های ویژه شناسایی و واحد یاب در ادارات مالیاتی استان جزو برنامه های مهم اداره کل امور مالیاتی است .

مزرعه لی افزود : در این راستا از وجودکارکنان با انگیزه ، خبره و فعال در ساختار گروه های ویژه شناسایی فرار مالیاتی  بهره گرفته می شود .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر