کد خبر: 874917
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم مالیات بر ارزش افزوده در تامین بخش قابل توجه درآمدهای مالیاتی کشور گفت : مالیات بر ارزش افزوده مبتنی بر مالیات گیری بر اساس خود اظهاری مؤدی است که این موضوع فضای اعتماد بین مؤدیان و سازمان مالیاتی را تقویت می کند.

به گزارش جوان یعقوب مزرعه لی که در جلسه هم اندیشی مسئولان و دست اندرکاران مالیات بر ارزش افزوده ادارات مالیاتی سراسر استان سخن می گفت با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یکی از بهترین سیستم های اخذ مالیات در همه کشورهاست گفت : این مالیات علاوه بر اینکه آثار خاص اقتصادی از جمله در تصمیم گیری بودجه دارد از نظر درآمدی هم قابل توجه است .

وی  با اشاره به راندمان بالای این منبع درآمد مالیاتی افزود : مالیات بر ارزش افزوده با به کار گیری 18 درصد نیروی انسانی سازمان ، 40 درصد وصولی سازمان امور مالیاتی را تامین می کند.

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان خود اظهاری مؤدی در نظام مالیات بر ارزش افزوده را از نقاط قوت این شیوه اخذ مالیات عنوان کرد و افزود : 40 درصد وصولی مالیات بر ارزش افزوده دراستان مربوط به چند شرکت دولتی است که بر اساس شیوه خود اظهاری اخذ می گردد .

وی افزود : شیوه خود اظهاری فضای اعتماد بین مؤدیان و سازمان مالیاتی را تقویت می کند .

مزرعه لی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه هم اندیشی مدیران و مسئولان مالیات بر ارزش افزوده ادارات مالیاتی استان ، هدف نهایی وصول مالیات در نظام مالیاتی را آرامش ، رفاه و جلب رضایت مردم عنوان کرد و با بیان اینکه « برای مردم مالیات می گیریم » اظهارداشت : مالیات وصولی پس از طی روند ارسال به خزانه و تخصیص اعتبار ، صرف رفاه خود مردم می شود .

وی با تاکید بر رفع عوامل ایجاد نارضایتی در بین مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده از جمله سخت گیری در پذیرش اعتبار مؤدیان خواستار انعطاف قانونی در اجرای مقررات و بخش نامه های مربوطه شد و افزود : در روند اخذ مالیات  باید بر اساس شرایط هر صنف همچنین شرایط حاکم بر اقتصاد کشور با مؤدی رفتار شود .

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بر موضوع سلامت اداری به عنوان یکی از مهم ترین اصول سازمان و اداره کل امور مالیاتی و رعایت اصل پیشگیری در برخورد با تخلفات تاکید کرد و افزود : این رویکرد دقیقا رویکرد شرع مقدس اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر  با تاکید بر حفظ آبروی افراد می باشد .  


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر