کد خبر: 874890
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
ديدار هيئت پارلماني كشورمان با رئيس‌جمهور سوريه
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس طي ديدار با رئيس‌جمهور سوريه بر مواجهه ايران و روسيه با دشمنان مشترك در منطقه تأكيد كرد. 
به گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و هيئت همراه صبح پنج‌شنبه با بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه ديدار و پيرامون موضوعات مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر كرد. 
بروجردي در ابتداي اين ديدار ضمن تبريك پيروزي‌هاي ارزشمند اخير ارتش سوريه در جبهه‌هاي مختلف گفت: سوريه سمبل مقاومت در مقابل دشمنان ميان كشورهاي منطقه است و به يقين عظمت تحولات اخير سوريه در آينده بيشتر درك خواهد شد چراكه دولت و ملت سوريه با استقامت و پايداري توانستند اقدامات محور امريكا و رژيم‌صهيونيستي و همپيمانان منطقه‌اي آنها را شكست دهند. 
نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي ايستادگي و مقاومت ملت سوريه را از تحولات تاريخي و ماندگار در تاريخ منطقه و جهان دانست. وي همچنين با اشاره به نامه اخير بشار اسد به مقام معظم رهبري اظهار داشت: به ‌يقين اين نامه نشان‌دهنده عمق پيوندهاي ميان دو كشور و نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران در پيروزي‌هاي اخير است. بروجردي در ادامه با تشريح تحولات منطقه افزود: محور مقاومت در منطقه با دشمن مشترك مواجه است و اين امر همكاري و هماهنگي مستمر و منظم ميان كشورهاي عضو محور مقاومت را ضروري ساخته است. 
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي گسترده صنعتي و اقتصادي كشورمان، بر آمادگي ايران براي كمك به بازسازي سوريه تأكيد كرد. در ادامه اين ديدار بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه ضمن ابراز خرسندي از سفر هيئت پارلماني ايران به سوريه گفت: سوريه هرگز فداكاري‌ها و حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در پشتيباني از دولت و ملت سوريه در دوران سخت و دشوار را فراموش نخواهد كرد. وي افزود: خون‌هاي ريخته شده شهداي ايران در سوريه، سرمايه گرانقدري براي آينده همكاري‌ها و مناسبات دوستانه و برادرانه دو كشور خواهد بود. رئيس‌جمهور سوريه در بخش ديگري از سخنان خود تحولات اخير منطقه را به نفع محور مقاومت ارزيابي كرد و گفت: اين تحولات بر قدرت و توانايي‌هاي محور مقاومت افزوده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار