کد خبر: 874831
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی :
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: براساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک و به منظور احیای تالاب میقان علاوه بر مدیریت آبریزهای حوزه تالاب بالغ بر ۵۰ درصد پساب فاضلاب شهر اراک به تالاب میقان تزریق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: براساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک و به منظور احیای تالاب میقان علاوه بر مدیریت آبریزهای حوزه تالاب بالغ بر ۵۰ درصد پساب فاضلاب شهر اراک به تالاب میقان تزریق می‌شود.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست بررسی مسائل زیست محیطی تالاب کویری میقان با اشاره به مسائل مربوط به تالاب میقان اظهار داشت: در زمینه بررسی شرایط تالاب میقان به صورت کارشناسی باید کمیته‌ای متشکل از دفتر فنی استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی، شورای اسلامی شهر اراک و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شود.

وی افزود: وظیفه این کمیته این است که برای بررسی دقیق اقدامات انجام شده به منظور احیای تالاب، برگشت باطله‌های این شرکت و بازسازی چاله‌های ایجاد شده، احداث پل‌ها و آبراهه های تعادل سطح آب تالاب، میزان برداشت شرکت املاح معدنی، برگشت باطله‌های این شرکت‌و بازسازی چاله‌های ایجاد شده،میزان دقیق فضای سبز اجرا شده و سایر موارد اقدامات فوری و جدی انجام دهد و تا پایان دی‌ماه امسال گزارش خود را تکمیل کند و ارائه دهد و تا آن زمان، شرکت املاح معدنی حق برداشت را ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: تالاب کویری میقان یک تالاب فصلی بوده و با 25هزار هکتار وسعت و 10 تا 15 هکتار سطح آبگیر از منابع مقطعی منطقه تغذیه می‌کند که با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد تاثیر مستقیم بر آب و هوا و اقلیم این منطقه داشته و به گونه‌ای حیات این تالاب با زیست مردم اراک گره خورده که مدیریت بهینه بر آن امری واجب است.

فیلی ادامه داد: وظیفهمنابع طبیعیاین است که 50 هکتار از اراضی قابل کشت تالاب میقان را شناسایی کرده و برای استفاده در طرح افزایش سطح فضای سبز این منطقهبه اداره کل حفاظت محیط زیست معرفی کند.

وی بیان کرد: بالغ بر 50 درصد پساب فاضلاب شهر اراک بر اساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک و به منظور احیای تالاب میقان و مدیریت آبریز‌های حوزه تالاب به تالاب تزریق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار