کد خبر: 874820
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با گذشت 7 ماه از سال بانک های عامل استن تنها به 10 مورد از متقاضیان حوزه صنعت و کشاورزی تسهیلات رونق تولید پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: در سامانه مورد نظر بیش از 2 هزار و 22 مورد متقاضی بهره مندی از تسهیلات رونق تولید ثبت نام کرده اند که در جلسات کارشناسی برگزار شده و کمیته فنی 153 طرح مورد تائید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این تعداد 112 مورد سرمایه در گردشک، 4 مورد بازسازی و نوسازی و مابقی مربوط به طرح های با پیشرفت 60 درصد بوده که متقاضیان آن به بانک ها معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه هیچ طرح بررسی نشده ای در کارگروه وجود ندارد خاطرنشان کرد: به رغم معرفی طرح های متعدد به بانک ها تنها به 10 مورد پرداختی تسهیلات داشه اند که بانک ملی 6 مورد با رقم 3 میلیارد و 750 ريال، بانک صنعت و معدن دو مورد با رقم 2 میلیارد و 200 میلیون ريال، بانک سپه یک مورد 900 میلیون ريال و بانک رفاه نیز یک مورد با رقم پرداخختی 99 میلیون ريال را داشته اند.

عاملی با یادآوری اینکه در آخرین جلسه نیز 18 مورد طرح مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: 5 مورد از این طرح ها نیز مورد پذیرش قرار گرفته اند.

وی به تاخیر به وجود آمده در پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل اشاره کرد و گفت: امیدواریم بانک های عامل در نیمه دوم سال با قوت و قدرت بیشتر پرداخت تسهیلات را انجام دهند تا یک وضعیت مناسبی را در پرداختی تسهیلات در حوزه رونق تولید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مرتب و نظارت های انجام شده سعی می کنیم تا پرداختی تسهیلات روان تر و با شرایط مطلوب تری انجام شود اضافه کرد: امیدواریم در ماه های آینده روند پرداختی بانک ها افزایش پیدا کند.

عاملی از بانک های عامل خواست؛ تا متقاضیانی که از مراجعه به بانک ها خودداری می کنند به بانک عودت داده و در عرض یک ماه تکلیف آنها را تعیین کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر