کد خبر: 874817
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: بهتر است شهرداری اردبیل حوزه نظارت خود را در بررسی عملکرد پیمانکاران و مجریان پروژه های اجرایی تقویت کرده و زمینه توانمندی در این حوزه را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه باید پیمانکاران و طلب آنها از شهرداری مشخص و تعیین تکلیف شود اظهار کرد: در برخی از موارد چشم پوشی ها و عدم نظارت ها را در عملکرد پیمانکاران شاهد هستیم که نباید اجازه دهیم عده ای پیمانکاران بخواهند به واسطه شورا شهرداری را دور زده و یا با ترک تشریفات غیرقانونی زمینه برخی از سوءاستفاده ها را فراهم کنیم.

وی افزود: باید مجموعه شهرداری به ویژه ناظران روی چنین مسایلی حساس باشند و تلاششان بر این باشد تا کوچکترین تخلفی در حوزه پیمانکاران اتفاق نیفتد که در ماجرای تامین مصالح برای کارخانه قدیمی آسفالت شهرداری اردبیل به نظر می رسد که سهل انگاری را در وهله اول ناظر شهرداری و در مرحله بعد شهرداری و در مرحله آخر پیمانکار انجام داده که بدون اطلاع و به شکل غیرقانونی پیمانکار اقدام به تهیه مصالح کرده و بعد از انجام مراحل کار شهرداری در تلاش برای گرفتن مجوز از شورا برای انجام ترک تشریفات در این حوزه است.

یعقوب عزیززاده دیگر عضو شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: به دلیل ضعف نظارت نزدیک به 2 میلیارد تومان پروژه اجرا شده که در هر دو مرحله کار به شکل غیرقانونی و با ترک تشریفات انجام شده است که ما از شهردار می خواهیم جلوی چنین تخلفاتی را با افزایش توان نظارتی بگیرد.

وی ضرورت جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی را یادآور شد و بیان داشت: بنده به صراحت اعلام می کنم که مجموعه شهرداری در پروژه تامین مصالح کارخانه آسفالت قدیمی شهرداری یا در خواب غفلت بوده و یا دست های آلوده ای در این بین است که می خواهند به نفع پیمانکار از شورا مجوز ترک تشریفات بعد از انجام کار را بگیرند که شهردار اردبیل باید به صراحت در این زمینه نظر خود را اعلام کند.

این عضو شورای شهر اردبیل گفت: باید بساط ترک تشریفات جز موارد استثنائی و خاص در واگذاری پروژه ها گرفته شود چرا که فرآیند ترک تشریفات منفذ رخنه و برخی تخلفات را برای عده ای پیمانکاران باز می گذارد.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین به اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار از محل سرای محلات برای مرمت کوره آجرپزی پورفرضی در اردبیل رای دادند تا با مرمت این مجموعه خطر ریزش و تخریب این کوره برطرف و زمینه مرمت و زیباسازی این فضا در اطراف شهر اردبیل فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر