کد خبر: 874816
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: هموطنانمان در استان اردبیل با سرد شدن هوا اقدام به نصب بخاری می کنند که با رعایت نکات ایمنی به راحتی می توان آمار مرگ و میر نامرئی را به حداقل رساند.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فیروز خدایی در جلسه ایمنی شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: با سرد شدن هوا و اقدام هموطنان به نصب بخاری برخی حوادث به دلیل کم توجهی و سهل انگاری در رعایت نکردن مسایل ایمنی اتفاق می افتد که امیدوارم هموطنان با دقت بیشتر جلوی این حوادث ناگوار اعم از انفجار و گازگرفتگی ها را بگیرند.

وی ادامه داد: قبل از دایر کردن بخاری ها رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری و حیاتی است به طوری که هموطنان باید از شیلنگ گاز استاندارد استفاده کرده و نسبت به نصب دقیق و آزمایش با کف صابون اقدام کنند تا نشتی گاز اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر نصب بخاری ها با شیلنگ های غیراستاندارد و با طول بسیار زیاد اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: طول شیلنگ ها نباید از یک متر و 20 سانتیمتر تجاوز کند چرا که هرقدر طول شیلنگ بیشتر باشد استهلاک و همچنین سائیدگی ها بیشتر شده و امکان وقوع حوادث ناگوار نیز بیشتر است.

خدایی به هموطنان توصیه کرد تا به ازای هر وسیله گازسوز از یک دودکش مستقل استفاده کنند و هرگز از دودکش های مشترک در مسیر بخاری های متعدد بهره نگیرند چرا که این کار به افزایش تراکم توزیع گاز مونوکسیدکربن در فضای خانه کمک کرده و با توجه به اینکه این گاز بی رنگ و بی بوست خطرات متعددی را به ویژه در باب گازگرفتگی ایجاد می کند.

وی در ادامه گفت: در کنار کنترل دودکش ها و باز بودن مجاری با مکش مناسب حتما هموطنان پشت بام خود را چک کرده و از کلاهک های H مانند خود اطمینان حاصل کرده و ارتفاع دودکش از پشت بام نیز باید به یک متر برسد.

وی تصریح کرد: ما به هموطنان توصیه می کنیم هرگز از بخاری های غیراستاندارد و بدون دودکش استفاده نکنند چرا که در فضای باز نیز زمینه گازگرفتگی به خوبی مهیاست.

خدایی افزود: برخی از هموطنان به اشتباه لوله بخاری را در داخل آب قرار می دهند و احساس می کنند که آب دفع کننده گاز مونوکسیدکربن است در حالی که اینگونه نیست و این عمل خطرات و آسیب های بزرگی را به همراه دارد که باید با مراقبت بیشتر سعی شود جلوی آن گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر