کد خبر: 874814
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز:
رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز با تاکید به اهمیت اعتماد سازی میان مردم از موکب داران خواست تا 99 درصد نذورات جمع آوری شده را به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان واریز و در مقابل چک دریافت کنند.

سلیمان شکری در نشست آموزش موکب داران اربعین استان البرز که در سالن همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز برگزار شد، ضمن تشکر از فرماندار ساوجبلاغ که به خوبی مباحث اربعین را در این شهرستان مدیریت کرده است، اظهار کرد: 20 روز پیش از اربعین موکب داران باید اقدامات خود را آغاز کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به فتوای مراجع تقلید در رابطه با پیاده روی اربعین، عنوان کرد: زائرین ایرانی که پیش و پس از پیاده روی اربعین به عراق بروند، نامشان در اربعین ثبت می شود.

وی با تاکید به لزوم برنامه ریزی برای پیاده روی اربعین، افزود: بنا به زمان بندی های موجود از 15 مهر ماه امکانات موکب ها در سامانه اربعین ثبت می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه مهلت ثبت اقلام و امکانات موکب ها در اربعین تا 30 مهر ماه است، خاطرنشان کرد: برای موکب داران ویزای متعدده صادر شده است تا بتوانند برای فراهم کردن امکانات موکب خود به عراق رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه لیست اقلام موکب ها به فارسی و عربی نوشته شود، از موکب داران خواست تا در جلسات آموزشی شرکت کنند و به خوبی اقدامات لازم را برنامه ریزی کنند.

شکری با اشاره به اینکه همه موکب ها از ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نظارت می شود، گفت: امید داریم تا با مدیریت مناسب موکب داران البرزی نام این استان در کشور بدرخشد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه مبنای رفتن به عراق زمینی و مرز ورود مرز مهران است، تصریح کرد: وقتی زائرین وارد عراق می شوند، هزینه ها کاهش می یابد و تقریبا هزینه برای زائرین وجود ندارد اما موقع برگشت و پس از مرز مهران هزینه هایی شامل حال زائران می شود که انشاالله اقدامات لازم برای این مهم انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با تاکید به اینکه اعتماد سازی بخش مهمی از کار عتبات است، گفت: از موکب داران می خواهیم 99 درصد نذورات جمع آوری شده را به حساب بازسازی عتبات عالیات استان واریز و از این ستاد چک دریافت کنند. وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه استان البرز در اربعین امسال از 35هزار نفر پذیرایی می کند، گفت: سال گذشته سهمیه استان البرز پذیرایی و اسکان 25 هزار نفر بود که خوشبختانه این استان عملکرد قابل قبولی در سطح کشور داشته است و امید داریم امسال نیز مانند سال گذشته عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم و نام البرز را در کشور نمایان کنیم.

شکری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲میلیون و پانصد هزار نفر ایرانی در پیاده روی اربعین شرکت کردند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال حدود ۳ میلیون نفر از کشور ایران اسلامی در این همایش بزرگ شیعیان شرکت کنند.

وی با تاکید به اینکه میزبان همایش اربعین عراق است، گفت: با توجه به اینکه میزبان این همایش مردم عراق هستند و صفر تا صد این همایش را به صورت مردمی میزبانی می کنند، کشور ایران نیز برای کمک به مردم عراق با توجه به جمعیت یک میلیونی ایرانی در همایش اربعین می خواهد بخشی از اسکان و پذیرایی زائران را قبول کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در ادامه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز پذیرایی از 35 هزار نفر را به پذیرایی از 10 هزار نفر در مسیر نجف به کربلا و پذیرایی از 25هزار نفر در کربلا تقسیم کرده است، اظهار کرد: پرونده جاگذاری 33 موکب از استان البرز در عراق تشکیل شده است و برای آنها از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور مجوز موکب اعطا می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 میلیون نفر از شیعیان در همایش بزرگ اربعین شرکت می کنند، عنوان کرد: کمک به برگزاری هرچه بهتر و با برنامه تر این همایش خاری در چشم دشمنان اسلام است.

در ادامه این نشست مسئول ستاد اربعین استان البرز و مسئول موکب داران عراق و دیگر مسئولان این مجموعه به تشریح مسائل و موارد پیاده روی اربعین پرداختند.

در پایان این نشست پروانه موکب، به موکب داران البرزی اعطا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار