کد خبر: 874813
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
فرماندار مشگین شهر:
فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: گزارش کاملی از سیل اخیر مشگین شهر با برآورد خسارت 8 میلیارد تومان به سازمان مدیریت بحران کشور تهیه و ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرعلی رحیمی زاد اظهار کرد: به رغم بارش کم 8 میلیمتری در مشگین شهر در هفته اخیر به دلیل پوشش کم گیاهی و شیب تند دامنه های سبلان ما با یک سیل پرخطر در این شهرستان روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به عشایر منطقه وارد شده است خاطرنشان کرد: 2 هزار راس از احشام سبک و سنگین عشایر خسارت کلی دیده و بیش از 10 خودرو شامل وانت و سواری در این سیل دچار خسارت شده اند.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه در سیل اخیر به ساکنان 13 روستا خسارت قابل توجهی وارد آمده است تصریح کرد: با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی آب شرب در مناطق دچار سیل زدگی بازسازی شده و برخی از امکانات اولیه در اختیار عشایر قرار گرفته تا عملیات کوچ به راحتی انجام شود.

رحیمی زاد گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده ما از عشایر می خواهیم تا در کوچ خود دقت بیشتری کرده و از اتراق در مناطق سیل خیز و کنار رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

وی به خدمات رسانی اکیپ های امدادرسان و هلال احمر در مناطق سیل خیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با برآورد دقیق خسارت و گزارش نهایی به سازمان مدیریت بحران کشور بتوانیم خسارت وارده را به عشایرو باغات مشگین شهر نظیر سیب و انگور که خسارت کلی دیده اند به نحوی جبران کنیم.

فرماندار مشگین شهر از آمادگی نیروهای امدادرسان در منطقه برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به احتمال بارش در روزهای آینده و بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه های سبلان پیش بینی های لازم برای خدمات رسانی به عشایر منطقه انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر