کد خبر: 874743
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
در حال ‌حاضر تكليف حجم زيادي از پروژه‌هاي عمراني كشور كه حدود ۶۰۰ هزار ميليارد برآورد شده‌ هنوز مشخص نيست.
محمدرضا رضايي‌كوچي، رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسي پروژه‌هاي نيمه‌تمام عمراني در اين كميسيون اظهار داشت: در حال حاضر تكليف حجم زيادي از پروژه‌هاي عمراني كشور كه حدود ۶۰۰ هزار ميليارد برآورد شده‌ هنوز مشخص نيست. 
وي با تأكيد بر اينكه متأسفانه بسياري از پروژه‌ها به شكل نيمه‌كاره رها شده‌اند كه اين موضوع يكي از عوامل بالا رفتن قيمت نهايي اتمام پروژه‌هاست، ادامه داد: امروز با پروژه‌هايي روبه‌رو هستيم كه مكان‌يابي آنها از ابتدا به درستي انجام نشده يا از نظر اجرايي داراي اولويت نبوده و يا آن دسته از پروژه‌هايي كه داراي اولويت نيز هستند بعضاً با كمبود اعتبارات براي اتمام مواجهند. 
رئيس كميسيون عمران مجلس گفت: بنابراين هدف اول ما اين است كه ابتدا آمار دقيقي از پروژه‌هاي نيمه‌كاره به دست آوريم تا پس از اولويت‌بندي آنها زمينه را براي واگذاري اين پروژه‌ها به بخش خصوصي فراهم كنيم. متأسفانه به‌رغم اينكه مجلس وظايفي را بر عهده دولت گذاشته، دولت به اين وظايف آنچنان كه بايد توجهي نكرده است. كاري كه ما در مجلس بايد انجام دهيم اين است كه طي جلساتي با دستگاه‌هاي اجرايي علت اجرايي نكردن تعهدات‌شان را جويا شويم. 
رضايي ادامه داد: البته برخي مديران اجرايي به ما مي‌گويند در بحث واگذاري‌ها از دستگاه‌هاي نظارتي هراس دارند يا در برخي موارد مشكلات قانوني سر راه آنها وجود دارد كه كميسيون عمران در تلاش است تا مشكلات قانوني واگذاري پروژه‌ها به بخش خصوصي را مرتفع كند تا كمي از حجم پروژه‌هاي نيمه‌كاره در كشور كاسته شود. 
وي با بيان اينكه بودجه‌اي كه هم‌اكنون براي اتمام پروژه‌هاي نيمه‌كاره اختصاص يافته ۲۰ تا ۲۵ هزار ميليارد در سال است، خاطرنشان كرد: متأسفانه با وجود اينكه شش ماه از سال گذشته، كمتر از ۵ درصد اعتبار ريالي در نظر گرفته شده براي پايان اين پروژه‌ها محقق شده و با اين روال در آينده نزديك قطعاً در بحث پروژه‌هاي نيمه‌كاره به بن‌بست خواهيم رسيد، مگر اينكه هر چه سريع‌تر زمينه‌ واگذاري اين پروژه‌ها به بخش خصوصي را فراهم كنيم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار