کد خبر: 874666
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل:
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با هدف ایجاد ارزش افزوده تغییر هتل آپارتمان به هتل در استان مورد حمایت است.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عسگر سنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی طرح سرمایه گذاری تبدیل هتل- آپارتمان به هتل در شهر گردشگری سرعین، اجرای این طرح را در استان اردبیل ضروری دانست.

وی افزود: با توجه به تغییر سلیقه و نیاز گردشگران در سال های اخیرهتل به مراتب بیشتر از هتل- آپارتمان مورد استقبال بوده و به همین دلیل اجرای این طرح در اردبیل دنبال می شود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: در راستای اجرای این مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان علاوه بر اعطای تسهیلات، به طرح های پیشنهادی مشاوره و کمک فنی رایگان ارائه می دهد.

سنگی گفت: در جلسه اخیر کمیته فنی سرمایه گذاری استان این طرح مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل ارزش افزوده و اقتصادی بودن طرح مورد استقبال است.

وی با یادآوری بررسی سه طرح از اردبیل، یک طرح از خلخال، دو طرح از مشگین شهر و دو طرح از سرعین در جلسه کمیته فنی، اضافه کرد: تمامی طرح ها به غیر از یک مورد که در راستای اولویت های توسعه گردشگری استان نیست مورد پذیرش قرار گرفت.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکیدکرد: بر اساس آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری 15 اولویت ایجاد تاسیسات گردشگری برای حوزه سرمایه گذاری و یک اولویت برای حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است.

سنگی ادامه داد: این اولویت ها شامل احداث هتل، متل، مهمان پذیر، مراکز اقامتی خود پذیرایی، اقامتگاه های بوم گردی و اقامتگاه های سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری و مجتمع ها، اردوگاه ها و محوطه های گردشگری است.

وی افزود: علاوه بر این ایجاد مراکز گردشگری سلامت، محیط ها و پارک های طبیعت گردی و گردشگری روستایی و عشایری، مراکز گردشگری ساحلی و دریایی، واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری های منفرد بین راهی موجود، تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی مورد تاکید است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: راه اندازی و احداث واحدهای پذیرایی واقع در پایانه فرودگاه ها، پایانه های مسافر بری زمینی، برون شهری، دریایی و ریلی، واحدهای پذیرایی واقع در پایانه های مسافری مرزی کشور، سفره خانه های سنتی، مناطق نمونه گردشگری و دهکده های سلامت در اولویت ایجاد تاسیسات گردشگری واقع شده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز ایجاد دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی در اولویت است.

وی یاد‌آور شد: هر طرح سرمایه گذاری در قالب اولویت های ذکر شده مورد حمایت بوده و به دلیل اهمیت اقتصادی آن با اولویت مورد بررسی قرار می گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر