کد خبر: 874622
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
معاون آب منطقه‌ای سمنان خبر داد
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: طرح ملی داناب برای هفتمین سال متوالی در مدارس استان با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل آموزش و پرورش استان و جهاد دانشگاهی استان سمنان به‌عنوان مشاور آغاز می‌شود.
محمدرضا خاموشی در جلسه شورای هماهنگی و اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار کرد: دور جدید طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برای هفتمین سال متوالی اجرا می‌شود.
وی با اشاره اینکه دوره هفتم طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) تا اواخر مهرماه جاری در مدارس استان سمنان آغاز می‌شود، گفت: در این طرح میزان آگاهی و حساسیت دانش‌آموزان استان به منابع آب از مقایسه نتایج پیش‌آزمون و پس‌آزمون مشخص می‌شود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: دوره هفتم طرح ملی داناب با محوریت آموزش و اطلاع‌رسانی در بخش آب کشاورزی و بهینه‌سازی مصرف آب در این بخش خواهد بود، با توجه به اینکه حدود 87 درصد منابع آبی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، نیاز است که در این حوزه اقدامات آموزشی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد.
خاموشی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از بهره‌برداران برتر آب در استان سمنان خبر داد و گفت: با همکاری جهاد کشاورزی و در بازدید میدانی از اراضی کشاورزی استان سمنان، بهره‌بردارانی که در مصرف بهینه آب کشاورزی اقدامات مناسبی انجام داده باشند، شناسایی و در این همایش که اواخر مهرماه برگزار می‌شود، از آنان تجلیل خواهد شد.
وی با اعلام رضایت از میزان اثربخشی اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در استان سمنان اظهار داشت: افزایش میزان آگاهی و افزایش میزان حساسیت دانش‌آموزان و افکار عمومی نسبت به مشکلات منابع آب از اهداف طرح بود که طی سال‌های اجرای طرح در استان محقق شده و علاوه بر آن اجرای مستمر و صحیح طرح داناب می‌تواند افکار عمومی را هرچه بیشتر با مسؤولان و متولیان آب همراه کند.
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: مقایسه نتایج پیش‌آزمون و پس‌آزمون این طرح نشان از رشد هشت تا 10 درصدی آگاهی دانش‌آموزان از میانگین سؤالات در پیش‌آزمون و پس‌آزمون دارد و این امر از تأثیر مثبت مداخله آموزشی بر افزایش آگاهی و ارتقای سطح بینش دانش‌آموزان در نجات منابع آبی حکایت می‌کند.
علی منصفی‌راد ضمن بیان اینکه در طرح داناب سال جاری ۱۹ هزار دانش‌آموز از ۲۱۵ مدرسه آموزش‌هایی را در زمینه آب فرا گرفتند، گفت: با توجه به کمبود منابع آب در استان سمنان، پرداختن به اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی در کنار اقدامات سازه‌ای ضروری است و هرچه این‌گونه طرح‌ها در سنین پایین‌تر صورت گیرد اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.
وی افزود: در طرح داناب سال جاری، کارگاه‌های آموزشی برای معلمان رابط، توزیع اقلام آموزشی، اجرای پیش‌آزمون و پس‌آزمون از دانش‌آموزان، اجرای نظام مسابقات دانا، بازدید دانش‌آموزان از سدها و تأسیسات آبی، کارگاه‌های آموزشی و آشنایی خانواده‌های دانش‌آموزان با مشکلات منابع آبی و ... با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار