کد خبر: 874616
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: آثار نقاشی پشت شیشه با عنوان"شیشه‌های سرخ" در نگارخانه سیمرغ مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

 حمیدرضا دوست محمدی با اعلام این خبر، افزود: به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و واقعه کربلا، آثار نقاشی پشت شیشه ۱۸ هنرمند این رشته از استان های سمنان و تهران از پانزدهم مهر ماه به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه شنبه پانزدهم مهر ماه ساعت 17 افتتاح می شود، گفت: علاقمندان می‌توانند تا بیستم مهر ماه صبح ها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 16.30 تا 19.30 از این نمایشگاه دیدن کنند.
دوست محمدی افزود: در این نمایشگاه که شیشه‌های سرخ نام دارد، آثاری در سبک‌های گوناگون و با موضوع عاشورا در معرض دید عموم گذاشته می‌شوند.

وی گفت:گروه نقاشان پشت شیشه در دو سال گذشته با فعالیت بسیار سعی در معرفی این هنر قدیمی داشته اند و در این نمایشگاه نیز برای نخستین بار از آثار عاطفه باقری، حانیه شرفیه و رضوانه فلاحتی نژاد رونمایی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: در این نمایشگاه تابلوهای سمیه اصفهانی، عاطفه باقری، شهره پازوکی، حیدر جهانگیری، علی داناییان، سمیه دهقانی، سعید رضاخان، پروین رنجبری، حانیه شرفیه، نوشین طاهران پور، الهه علیرضایی، نسرین غلامیفرد، رضوانه فلاحتی نژاد، زیبا کاوندی، زهرا مرادخانی، فاطمه معمار، امیر نقاش و بهزاد نقاش با موضوع واقعه عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه شیشه های سرخ با مشارکت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان برپا می‌شود.

نقاشی پشت شیشه در دوره صفویه از اروپای شرقی و هند و چین وارد ایران شده است. این نوع نقاشی بلافاصله بعد از ورود به كشور رنگ و بویی بومی به خود گرفت. در آثاری كه با این تكنیك خلق شده‌اند، كمتر با نمونه‌های تقلیدی از كارهای مشابه غربی برخورد می‌كنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر