کد خبر: 874614
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
فرماندار:
فرماندار گرمسار گفت : 20 درصد لوله های انتقال آب در بخش خانگی و صنعتی این شهرستان فرسوده است که نوسازی آن بسیار ضروری است.
داریوش طاهری افزود : از مجموع یک هزار کیلومتر لوله انتقال آب این شهرستان 200 کیلومتر آن فرسوده است و به همین خاطر
بیش از 10 درصد آب آشامیدنی هدر می رود.
وی تخصیص اعتبار برای نوسازی این لوله های فرسوده را اجتناب ناپذیر دانست و اظهارداشت : کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در اجرا نشدن طرح های توسعه اقتصادی در گرمسار است و باید با مدیریت منابع آبی موجود از مهاجرت جمعیتی در بعضی از مناطق روستایی این شهرستان جلوگیری کرد.
فرماندار گرمسار خاطرنشان کرد : بیش از 20 درصد از واحدهای صنعتی و معدنی گرمسار با مشکل کمبود آب مواجه است که اگر برای رفع این معضل در میان و بلند مدت تدابیر اصولی اتخاذ نشود شاهد تعطیلی روزافزون واحدهای صنعتی و تولیدی خواهیم بود.
طاهری تصریح کرد : اکنون مناطق شهری گرمسار با مشکل کمبود آب 30 لیتر در ثانیه مواجه است که می توان با نوسازی انتقال آب بخش قابل توجه ای از کسری آب را جبران کرد.
وی یادآور شد : اکنون در بیش از 20 روستا و 2 شهر گرمسار مشکل کمبود آب وجود دارد که انتقال آب از سایر حوزه های مهم ترین راهبرد برای رفع این کمبود است.
 میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر