کد خبر: 874506
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد تأکید کرد:
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم استفاده بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، نشست هم‌اندیشی ساماندهی تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) با حضور حجت‌الاسلام‌ محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسکندر یارنسب مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات، معاونین فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام و روسای ادارات امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد برگزار شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری محرم، اربعین حسینی (ع) را فرصت و راهبردی بسیار بزرگ برای جهان اسلام و شیعیان دانست و تأکید کرد: این فرصتی است که به برکت امام حسین (ع) ایجاد شده است و راهپیمایی اربعین عنایتی الهی است که در شرایط حساس فعلی، در اختیار ما قرار گرفته است و همه ما باید به سهم خود از آن استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام کاویانی راد افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل ارتباط ساختاری و سازمانی خود با مقوله ایثار و شهادت مکلف است از این فضای ایجاد شده به نحو احسن استفاده کند و یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این راستا صورت گیرد، انجام تبلیغات مناسب هم‌راستا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی بر لزوم فعال شدن تمام استان‌های کشور در راستای کارهای ترویجی در اربعین تأکید کرد و گفت: دغدغه ما نباید منحصر به 3 استان مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان باشد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حساسیت و تأکید ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت اربعین حسینی (ع) دارند و این موضوع باید به تمام استان‌های کشور تسری پیدا کند و باید با استفاده از ظرفیت‌های خود ایثارگران، برای تمام استان‌ها برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اربعین را فرصتی بسیار مهم برای جبران کاستی‌های معنوی و معرفتی دانست و گفت: باید بکوشیم از این فرصت مناسب به نفع ایثارگران استفاده کنیم و بنیاد و به‌خصوص حوزه فرهنگی باید تمام بخش‌های خود را برای این کار بسیج کنند تا در آینده شاهد وجود برنامه‌های ثابت و مدون برای برگزاری مراسم اربعین در بخش‌های مرتبط با ایثار و شهادت از سوی بنیاد باشیم.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: راهپیمایی اربعین از رویدادهای بسیار بزرگ سال‌های اخیر است که با توجه به عبور زائرین حسینی (ع) از محل شهادت بسیاری از شهدای گران‌قدر دفاع مقدس در مرزهای ورود به کشور عراق، ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی را برای آشنایی و انس گرفتن بیشتر مردم با فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد کرده است.
یارنسب تأکید کرد: شهدای دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی با امام حسین (ع) و کربلا دارند و در مسیر نهضت عاشورا حرکت کرده‌اند و به همین دلیل لازم است که از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین آن امام بزرگوار جهت ترویج این جریان فرهنگی نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در این راستا صورت گرفته است، اما باید به سمت انسجام بیشتر این فعالیت‌ها پیش برویم و به‌خصوص از نقش خود ایثارگران در جهت پررنگ‌تر شدن جریان ایثار و شهادت در مسیر راهپیمایی اربعین کمک بیشتری بگیریم.
خسرو شهیدی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، کریم دارایی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و حسن نورانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان نیز در این جلسه به تشریح ظرفیت‌ها و مسائل مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در مسیر راهپیمایی اربعین در این استان‌ها پرداختند و پیشنهاداتی را برای فعالیت‌های فرهنگی ارائه دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار