کد خبر: 874500
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
نخستین ژنراتور کلاس F کشور از بندر شهید رجایی بندرعباس بارگیری و وارد ساختگاه نیروگاه 890 مگاواتی سیکل ترکیبی در این شهرستان شد.

این نیروگاه با ظرفیت 890 مگاوات به عنوان یک نیروگاه با راندمان بالا و تکنولوژی روز دنیا است که اتمام آن همگام با نیروگاه بخار بندرعباس و نیروگاه‌های ایسین و خلیج فارس نقش مهمی در تولید برق ایمن، مطمئن و پایدار شبکه جنوب ، جنوب شرق کشور و شبکه سراسری خواهد داشت.
ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس در زمینی به مساحت 870 هکتار با نصب 2 توربین گازی و یک توربین بخار و حجم سرمایه گذاری 500 میلیون یورو از آبان ماه پارسال آغاز شده است.
این نیروگاه جزء کلاس اف با هدف کمترین آلایندگی و بیشترین راندمان در 2 مرحله به مدت سه سال و نیم ساخته می شود.
این نیروگاه در تامین نیاز انرژی صنایع بزرگی همچون فولاد، آلومینیوم المهدی و منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی خلیج فارس ، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و کشتی سازی فرا ساحل ، پالایشگاه بندرعباس و شرکت نفت ستاره خلیج فارس و دیگر صنایع مهم منطقه در استان هرمزگان و حفاظت از محیط زیست نقش بسزایی خواهد داشت.
هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس تعداد آنها به چهار واحد افزایش می یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار