کد خبر: 874480
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
امروز همان فردايي است كه منتظرش بودي
همه آدم‌ها در هر كجاي اين كره خاكي كه باشند نسبت به گذشته خود يك حس نوستالژي دارند.
 كسري محمديان

همه آدم‌ها در هر كجاي اين كره خاكي كه باشند نسبت به گذشته خود يك حس نوستالژي دارند. مرور خاطرات گذشته گاهي تلخ و گزنده است و گاهي شيرين و لذتبخش اما بين تمام مردم دنيا، ما ايراني‌ها حس نوستالژي قوي‌تري داريم. در واقع انسان‌هاي گذشته‌بازي هستيم. هميشه حسرت گذشته‌اي را مي‌خوريم كه ديگر وجود ندارد. ما ايراني‌ها متخصصان ماهري در از بين بردن لحظه‌هاي زندگي هستيم. چون هميشه يا بخشي از گذشته جلو چشم‌هايمان است يا در حال ساختن تخيلات براي آينده هستيم. ديگر وقتي براي لذت بردن از چيزهاي كوچك و خوشحال كننده دور و برمان نداريم. از قدم زدن زير باران لذت نمي‌بريم، از همنشيني با يك دوست خوب لذت نمي‌بريم، قدر لحظه‌هاي زيباي بازي با كودكانمان را نمي‌دانيم. در واقع اكنون را به خاطر ديروزي خراب مي‌كنيم كه ديگر وجود ندارد. بلد نيستيم در زمان حال زندگي كنيم. اين را فراموش مي‌كنيم كه امروز همان فرداي ديروزي است كه به خود قول داده‌ايم از فردا بهتر زندگي كنيم. براي رسيدن به هدف‌هاي خود در آينده برنامه‌ريزي و خيال‌پردازي مي‌كنيم در حالي‌كه همين لحظه را براي آينده از دست مي‌دهيم. البته برنامه‌ريزي براي آينده اصلاً كار بدي نيست و تعيين هدف و تلاش براي رسيدن به آن براي ايجاد انگيزه خيلي هم خوب و با اهميت است، اما نبايد فراموش كنيم كه برنامه‌ريزي براي آينده همه آن چيزي نيست كه بايد در ذهن ما باشد. وقت گذاشتن براي لذت بردن از زندگي‌اي كه الان داريم هم لازم است. ديروز را كه گذشت فراموش كنيم ولي تجربه‌اي را كه به‌دست آورده‌ايم با خوشرويي و خوش‌بيني قبول كنيم. اكنون وقت آن است كه به جلو حركت كنيم و از زندگي لذت ببريم.
   
 دوست من بيا خوشبخت شويم
همه ما انسان‌ها مي‌توانيم خوشبخت باشيم، به شرط آنكه ياد بگيريم از گذشته فقط يادي كنيم و در لحظه زندگي كنيم، بتوانيم حسرت روزهاي گذشته را نخوريم و در تكاپوي فرداي آنچناني براي خود نباشيم، اين را باور داشته باشيم كه خوشبختي الزاماً پول ، ثروت و خانه در منطقه مرفه‌نشين و ماشين شاسي بلند نيست، بتوانيم در لحظه زندگي كنيم و از آن لذت ببريم ولي ما انسان‌ها ياد گرفته‌ايم خوشبختي خود را به آمال و آرزوهاي دور از دسترس گره بزنيم و هميشه آن را به تعويق بيندازيم. بيايم از همين اكنون اين نوع خوشبختي را به سبك زندگي خود تبديل كنيم. از هر آنچه در زمان حال برايمان اتفاق مي‌افتد لذت ببريم و از تمام ثانيه‌ها و دقايق زندگي استفاده كنيم. فراموش نكنيم كه اين خوشبختي از درون ما سرچشمه مي‌گيرد پس همه چيز به خود ما بستگي دارد. بايد تمرين شاد زيستن كنيم تا خوشبختي را با پوست و استخوان خود لمس كنيم. از شمردن خارهاي زندگي دست بكشيم و گل‌هاي زندگي خود را بشماريم.
اميدوار زيستن يك هنر است كه شايد بسياري از ما در طول زندگي آن را ياد نگرفته‌ايم. ياد نگرفته‌ايم كه گذشته را با تمام خوبي‌ها و بدي‌هايش، با تمام شكست‌هايش فراموش كنيم و قدر داشته‌هاي اكنون خود را بدانيم. با آرامش زيستن بسيار ساده و آسان است اگر فقط آن را بخواهيم. منشأ آرامش از درون ماست. اگر آرامش خود را به اتفاق يا رويدادهاي خاصي موكول كنيم هيچ وقت طعم آرامش واقعي را نمي‌چشيم. شايد بسياري از مردم سعادت خود را در رفاه و آسايشي مي‌دانند كه در گرو پول و زندگي لوكس است، اما انسان‌هاي متمولي را مي‌شناسيم كه اصلاً احساس خوشبختي نمي‌كنند. آنها فقط پول دارند ولي بلد نيستند چگونه زندگي كنند. پس از لحظه لحظه‌ زندگي‌تان در همان زمان لذت ببريد. خوب يا بد بودن آن لحظات را قضاوت نكنيد، فقط از آنها لذت ببريد. قدردان نعمت‌ها و داشته‌هايتان باشيد. مثبت‌ها و خوبي‌هاي زندگي‌تان را با ديگران قسمت كنيد و نگرشي مثبت به زندگي داشته باشيد.
  گذشته فقط يك درس است
اگر تصميم گرفته‌ايد از زندگي خود لذت ببريد اولين قدم فراموش كردن رويدادهاي غم انگيز گذشته است. چگونه؟ گذشته‌ خود را بپذيريد. بايد بپذيريد‌آنچه ‌درگذشته‌انجام‌شده‌ واقعاً بايد ‌انجام‌مي‌شده‌ تا به‌اين ‌مرحله‌از زندگي‌كه ‌اكنون‌در آن ‌قرار داريد برسيد. اگر در گذشته ‌اشتباهاتي‌كرده‌ايد، از آنها درس ‌بگيريد و احساس‌گناه‌ نكنيد. اگر اتفاقات‌گذشته ‌را فرصت‌هايي ‌براي‌فراگيري‌ و رشد تلقي ‌كنيد، توانا مي‌شويد و به‌جاي‌داشتن‌ احساس ‌شكست‌ و قرباني بودن، مي‌توانيد مسئوليت ‌زندگيتان ‌را بر عهده‌ بگيريد و به‌مصاف‌زندگي‌برويد.  قدم بعدي اينكه به‌آينده‌توجه‌داشته‌باشيد ولي‌نگران آينده ‌نباشيد. براي ‌اين ‌منظور، ابتدا اگر نگراني‌هايي‌ در ذهن‌خود داريد آن را از خود دور كنيد. ساده‌ترين‌ راه ‌براي‌بهبود وضعيت‌شما مشغول‌بودن‌به‌كاري‌است. مي‌توانيد ورزش‌كنيد، كارهاي‌هنري‌انجام‌دهيد، مطالعه‌كنيد و... روش‌هاي آرام‌سازي را بياموزيد تا در هر لحظه حضور داشته باشيد. به محيط اطراف خود نورها، اصوات، بوها و جزئيات محيط توجه كنيد. با تمركز، به مكالمات ديگران، به موسيقي، حتي به سكوت گوش دهيد. غذا و نوشيدني‌ها را مزه مزه كنيد. طعم هر لقمه غذا را بچشيد.
اگر نتوانيد از همان لحظه‌اي كه در آن هستيد لذت ببريد مطمئناً از لحظه بعدي هم نمي‌توانيد لذت ببريد، زيرا امروز، گذشته فرداست. پس اگر مي‌خواهيد در آينده نزديك به آرامش برسيد، بايد در همين لحظه هم آرام باشيد. فراموش نكنيد زمان‌حال‌همچون‌هديه‌اي‌است‌كه‌مي‌توانيد آن‌را باز كنيد، از آن‌لذت‌ببريد و پرورش‌دهيد. اگر از آن‌خوب‌استفاده‌كنيد، تكيه‌گاه‌و ضريب‌اطميناني‌براي‌داشتن‌آينده‌اي‌خوب‌و فوق‌العاده‌است‌. اين نكته را هم فراموش نكنيد هر كه هستيد، هر جا كه هستيد و موقعيتتان هرچقدر بد هم كه باشد، باز هم مي‌توانيد خوشبخت باشيد، زيرا خوشبختي چندان به عوامل بيروني بستگي ندارد.  اگر مي‌خواهيد فرد موفقي باشيد بايد بدانيد در معادله‌زندگي‌، آينده‌هيچ‌وقت‌باگذشته‌برابر نيست. فقط كافي‌است‌ ‌از همين‌امروز به‌طور صحيح‌استفاده‌كنيم‌، زيرا ‌امروز قطعاً يك‌روز ديگري‌است‌. امروز شروع‌تازه‌، باقي‌زندگي‌ماست‌. اگر با انديشه‌اي‌سرشار از مهر به‌همه‌، درانتظار يك‌دنيا معجزه‌باشيم‌، زندگي‌با همه‌شكوه‌ و زيبايي‌اش‌به‌ما لبخند مي‌زند. بياييد از همين‌امروز خوب‌بودن‌رابياموزيم‌و براي‌تغيير هرگزمنتظر فردا نباشيم. ‌در آخر، زندگي چيزي است كه ما آن را مي‌سازيم. نسبت به مسائل با خوشرويي برخورد و سعي كنيد خوشرو باشيد، مطمئن باشيد اين عمل مسري است و ديگران نيز به آن پاسخ خواهند داد. نيازي نيست براي خوشرو بودن و خوش‌بين شدن تلاش زيادي كنيد يك لبخند و يك برخورد محبت‌آميز كارها را پيش خواهد برد. از لحظه‌هاي زندگي خود لذت ببريد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر