کد خبر: 874439
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارزش‌افزوده‌ای که وقف ایجاد می‌کند، نه‌تنها حمایت نشده بلکه در بسیاری مواقع به آن سنگ‌اندازی نیز شده است.
سیدحسن حسینی‌شاهرودی در آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود که به میزبانی حرم شهدای گمنام این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خاصیت وقف پایداری آن است؛ اما متأسفانه واقفان و حمایت از آنان مغفول مانده‌ است.

وی بیان کرد: در نظام اقتصادی، وقف پویاترین نظام اقتصادی به شمار می‌رود که نظیر آن هنوز نیامده؛ اما وقف نه تنها از سوی مسؤولان و مردم حمایت نشده بلکه در بسیاری مواقع به آن سنگ‌اندازی نیز صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هرچه در توان قانونی و فراقانونی داریم، در حوزه وقف استفاده کنیم؛ چراکه منافع عموم را در بردارد، افزود: امروز باید از خودمان بپرسیم، آیا مأموریت وقف در این ۳۸ سال به‌درستی انجام شده و چقدر در این زمینه کار صورت گرفته است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه تا رسیدن به حاکمیت اسلامی فاصله زیادی داریم، ادامه داد: مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ناشی از محدودیت‌های اقتصادی است و این مهم باید بر پایه اسلام بنا شود، برای مثال باید در حوزه بانکداری اسلامی بدون ربا و مباحث اقتصادی قوانین اسلام را بنیان‌گذاری کنیم، در شرایط فعلی تنها پوسته‌ای روی قوانین و سرمایه‌گذاری کشیده‌ایم و در عمل به آن کوتاهی می‌شود.
وی با یادآوری رونق وقف در گذشته افزود: اغلب هتل‌های اطراف حرم در مکه و مدینه وقف هستند، همچنین در برگزاری مراسم اربعین جمع کثیری حضور دارند و بخش عمده‌ای از مراسم را وقف تشکیل می‌دهد و بیانگر آن است که وقف باید مستمر، پایدار و ریشه‌دار در جامعه و خانواده باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی وقف در اقتصاد مقاومتی ازجمله مطالباتی است که دنبال می‌شود، بیان کرد: درآمدزایی و خدمت‌رسانی باید توأم با هم باشند، وقف ریشه دیرینه در تاریخ اسلام دارد که اگر این امر در اقتصاد، قوی وارد شود، خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته با وجود نبود ارتباطات، پیشینیان دیدگاه بلندی نسبت به وقف داشتند و باید پرسید امروز چه دیدگاهی به این امر وجود دارد و مسؤولان شهری برای حوزه اقتصادی چه میزان کار انجام می‌دهند.

در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت سه ساله حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، حجت‌الاسلام سعید غیرتمند به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود معرفی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر