کد خبر: 874438
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان خبرداد:
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از واگذاری 9 دستگاه ریز دانه‌کار یارانه‌دار به متقاضیان بخش کشاورزی این استان در سال‌جاری خبرداد.

 ابوالفضل شاهمرادی بااعلام این خبر اظهار کرد: امسال تاکنون 9 دستگاه ریز دانه‌کار یارانه دار با پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید واگذارشده است و با توجه به اینکه سال گذشته نیز 6 دستگاه واگذار شده بود در مجموع تعداد این دستگاه‌ها در استان به 15 دستگاه رسیده است .

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان و همچنین وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا تصریح کرد: در راستای کاهش واردات روغن خوراکی افزایش سطح زیر کشت این محصول در دستور کار قرار دارد و لذا در این راستا نیز سیاست‌های حمایتی از بهره‌برداران این بخش انجام می‌شود .

وی به برخی از سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان برای کشت این محصول نیز اشاره کرد و گفت: تأمین بذر یارانه دار، خرید تضمینی دانه‌های روغنی و پرداخت به‌موقع بهای محصول، تأمین و تدارک به‌موقع بذور موردنیاز شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی و همچنین اعزام مدیران، محققین، کارشناسان و مروجین برای بازدید‌های فنی و آموزشی داخلی برخی از این سیاست‌ها است .

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر حمایت‌های سازمان از بهره‌برداران برای کشت این محصول استراتژیک در استان اشاره کرد و افزود: از مرحله کاشت تا برداشت به ازای هر هکتار 30 میلیون ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداران اعطا می‌شود .

شاهمرادی اضافه کرد: پرداخت هزینه جابجایی کمباین برای شهرستان‌هایی که مشکل تأمین کمباین دارند و همچنین تاوم تأمین کارنده‌های جدید کلزا و سمپاش پشت تراکتوری و هد کمباین برداشت کلزا با 40 درصد بخشودگی بهای ادوات از دیگر حمایت‌های این سازمان در طرح تولید دانه‌های روغنی «کلزا» در استان است .

وی خاطرنشان کرد: برای تولید هر چه بیشتر این محصول و همچنین افزایش عملکرد کمی و کیفی تلاش شده است تا ارقام مرغوب و مناسب با هر منطقه ازجمله ارقام وارداتی و تولید داخل در استان کشت شود .

شاهمرادی به برخی از ارقام مورداستفاده در استان اشاره کرد و گفت: ارقام «نپتون، دانوب، گابریلا، آرتور، گارو، ماراتن، پراپر، آگامکس» برخی از ارقام خارجی بوده و «زرفام، اکاپی، RGS ، هایولا 50 و هایولا 4815» برخی از ارقام داخلی کلزا هستند که در استان استفاده می‌شوند .

وی درباره زمان کاشت این محصول نیز گفت: با توجه به حساسیت این محصول به زمان کاشت تلاش می‌شود تا در تمامی مناطق کاشت در زمانی صورت گیرد تا خطر سرمازدگی به حداقل ممکن رسیده و همچنین بیشترین محصول تولید شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها