کد خبر: 874436
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: با مشارکت شركت آب منطقه‌ای، اداره كل آموزش و پرورش استان و جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور، طرح ملی داناب برای هفتمین سال متوالی در مدارس استان آغاز مي‌شود.
 محمد رضا خاموشی  در جلسه شوراي هماهنگي و اطلاع رساني طرح احياء و تعادل بخشي منابع آب زیرزمینی، افزود: دور جديد طرح ملي دانش‌آموزي نجات آب(داناب) همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، برای هفتمین سال متوالی اجرا مي‌شود.

وی، با اشاره اینکه دوره هفتم طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) تا اواخر مهرماه جاري در مدارس استان سمنان اجرا مي‌شود، گفت: در این طرح میزان آگاهی و حساسیت دانش آموزان استان به منابع آب از مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون مشخص می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان كرد: دوره هفتم طرح ملي داناب با محوريت آموزش و اطلاع رساني در بخش آب كشاورزي و بهينه سازي مصرف آب در این بخش خواهد بود، با توجه به اينكه حدود 87 درصد منابع آبي استان سمنان در بخش كشاورزي مصرف مي‌شود نياز است كه در اين حوزه اقدامات آموزشي، آگاهي بخشي و اطلاع رساني مناسبي صورت گيرد.

معاون شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین از برگزاري همايش تجليل از بهره‌برداران برتر آب در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: با همكاري جهادكشاورزي و در بازديد ميداني از اراضي كشاورزي استان سمنان، بهره‌برداراني كه در مصرف بهينه آب كشاورزي اقدامات مناسبي انجام داده باشند شناسايي و در اين همايش كه انشاءالله اواخر مهرماه برگزار مي‌شود، از آنان تجليل مي‌شود.

وی با اعلام رضایت از میزان اثر بخشی اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان سمنان اظهار کرد: افزایش میزان آگاهی و افزایش میزان حساسیت دانش آموزان و افکار عمومی نسبت به مشکلات منابع آب از اهداف طرح بود که در طی سالهای اجرای طرح در استان محقق شده  و علاوه بر آن اجرای مستمر و صحیح طرح داناب می تواند افکار عمومی را هر چه بیشتر با مسئولان و متولیان آب همراه کند.

سرپرست معاونت آموزشي جهاددانشگاهي استان سمنان نيز در اين جلسه گفت: مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون این طرح نشان از رشد 8 تا 10 درصدی آگاهی دانش آموزان از میانگین سوالات در پیش آزمون و پس آزمون دارد و این امر حکایت از تأثیر مثبت مداخله آموزشی بر افزایش آگاهی و ارتقاء سطح بینش دانش آموزان در نجات منابع آبی است.

علی منصفی‌راد ضمن بیان اینکه در طرح داناب سال جاری ۱۹ هزار دانش آموز از ۲۱۵ مدرسه استان، آموزش‌هایی را در زمینه آب فرا گرفتند، گفت: با توجه به کمبود منابع آب در استان پرداختن به اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی در کنار اقدامات سازه‌ای ضروری است و هر چه این گونه طرح‌ها در سنین پایین‌تر صورت گیرد اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود.

سرپرست معاونت آموزشي جهاددانشگاهي استان سمنان افزود: در طرح داناب سال‌جاری، کارگاه‌های آموزشی برای معلمان رابط، توزیع اقلام آموزشی، اجرای پیش آزمون و پس آزمون از دانش آموزان، اجرای نظام مسابقات داناب، بازدید دانش‌آموزان از سدها و تاسیسات آبی، کارگاه های آموزشی و آشنایی خانواده های دانش آموزان با مشکلات منابع آبی و ... با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و شركت آب منطقه‌اي سمنان برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر