کد خبر: 874423
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
بيکاري فصلي رکورد زد
 نرخ بيکاري فصلي جوانان در بهار امسال به 28/8 درصد رسيد تا رکورد اين نرخ در 16 سال گذشته شکسته شود. 
به گزارش مهر، بررسي نرخ بيکاري جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در کل کشور به تفکيک فصول مختلف از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۶ نشان مي‌دهد اين نرخ در بهار ۹۶ به بالاترين حد خود رسيد به طوري‌که نرخ بيکار فصلي جوانان در بازه سني ۱۵ تا ۲۴ ساله در بهار امسال 28/8 درصد اعلام شد.  پيش از اين بالاترين نرخ بيکاري فصلي جوانان در فصل بهار، مربوط به سال ۱۳۸۰ با نرخ 30/9 درصد بود. در عين حال بررسي نرخ بيکاري فصلي در بين جمعيت جوان ۱۵ تا ۲۴ سال حاکي از آن است که عموماً نرخ بيکاري فصلي، هر ساله در فصل زمستان به بالاترين حد خود نسبت به ساير فصول سال مي‌رسد.  بررسي نرخ بيکاري فصلي جوانان در چهار دولت حکايت از آن دارد که ميانگين نرخ بيکاري فصلي دولت هشتم 9/27 درصد بود که ميانگين بالاترين نرخ بيکاري اين دولت در «فصل زمستان» با نرخ 29/1 درصد ثبت شد.  همچنين ميانگين نرخ بيکاري فصلي در دولت نهم ۲۳ درصد بود که بيشترين نرخ بيکاري نيز در اين دولت در فصل زمستان به ثبت رسيد. در دولت دهم نيز ميانگين نرخ بيکاري فصلي در طول چهار سال به 26/7 درصد رسيد که فصل زمستان بالاترين نرخ بيکاري را به خود اختصاص داد.  ميانگين نرخ بيکاري فصلي در طول چهار سال دولت يازدهم هم 26/1 درصد بود که در اين دولت نيز همچون سه دولت ماقبل خود، فصل زمستان پيشتاز بالاترين نرخ بيکاري فصلي نسبت به ساير فصول سال بود. نتيجه بررسي نرخ بيکاري فصلي به تفکيک هر دولت نيز حاکي از آن است که ميانگين اين نرخ در دولت هشتم 27/9 درصد بود که در دولت نهم به ۲۳ درصد رسيد. همچنين ميانگين نرخ بيکاري فصلي در دولت دهم 26/7 درصد بود که در دولت يازدهم نيز 26/1 درصد شد.  علاوه بر اين بررسي شاخص بيکاري فصلي جوانان نشان مي‌دهد، ميانگين نرخ بيکاري جوانان در طول ۱۷ سال گذشته در فصل بهار ۲۵ درصد، در فصل تابستان 25/2 درصد، در فصل پاييز 25/6 درصد و در فصل زمستان نيز 27/9 درصد بود.  به اين ترتيب نتيجه آمار رسمي نشان‌دهنده اين است که در هر سال و حتي ميانگين بيکاري فصول مختلف در هر دولت، «فصل زمستان» با دارا بودن بالاترين نرخ بيکاري فصلي نسبت به ساير فصول سال، در شاخص «بيکاري فصلي» پيشتاز است. 
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
با سلام . تا قانون کار اصلاخ نشود . و مانند المان کشور ما نیز دارای یک قانون کار و یک صندوق بازنشستگی باشد . امکان کاهش نزخ بیکاری بعید بنظر می رسد . یهنی قانون مدیریت خدمات کشوری با قانون کار وزارت رفاه اذغام . و صندوق های بازنشستگی نیز تجمیع شود
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
این آمار دروغ را چرا اعلام میکنید؟
به برکت دولت آقای روحانی نرخ بیکاری نزدیک به 55 درصد میباشد .
بیکاری فصلی و غیر فصلی و اسمهای دیگر جز گول زدن مردم چیز دیگری نیست. کلا ما یک تعریف بیکاری داریم که اگر مسافر کش ها و دلال ها را هم به حساب شاغلین بیاریم کلا بیش از 55 درصد بیکار در جامعه وجود دارد.
پیگیری این آمار و صحت آن بسیار آسان است شما فارغ التحصیلان بیکار امروز و هر روز که به آنها اضافه میشوند را از یک طرف و از طرف دیگر تعطیلی کارخانه جات ها را در نظر بگیرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار