کد خبر: 874410
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تيراندازي به جمع در لاس‌وگاس، 58کشته و 515 زخمي برجاي گذاشت
در مرگبارترين تيراندازي به ‌جمعي در تاريخ امريكا يك فرد مسلح با شليك به جمعيت حاضر در فستيوال موسيقي در شهر لاس‌وگاس مركز خوشگذراني امريكا با ايجاد حمام خون 58 تن را كشت و 515 تن ديگر را زخمي كرد...
روح‌الله صالحی

در مرگبارترين تيراندازي به ‌جمعي در تاريخ امريكا يك فرد مسلح با شليك به جمعيت حاضر در فستيوال موسيقي در شهر لاس‌وگاس مركز خوشگذراني امريكا با ايجاد حمام خون 58 تن را كشت و 515 تن ديگر را زخمي كرد. فرد مسلح كه چندين سلاح با خود به همراه داشت، از سوي نيروهاي پليس از پای درآمد. رسانه‌هاي امريكا گفته‌اند كه اين حادثه تروريستي نبوده ولي كاربران امريكايي در صفحات اجتماعي گفته‌اند كه اين يك تروريسم داخلي است. داعش كه همواره اقدامات تروريستي را در مناطق مختلف جهان برعهده مي‌گيرد، اين بار نيز مسئوليت حمله لاس‌وگاس را برعهده گرفت. 

 امريكا باز هم شاهد حمله مسلحانه ديگري بود و اين بار يك فرد مهاجم با شليك به جمعيت حاضر در شهر لاس‌وگاس در ايالت نوادا در غرب امريكا صدها نفر را به خاك و خون كشيد. به گفته پليس، يك فرد مسلح بامداد دوشنبه از طبقه سي و دوم هتل ماندالاي ‌به شركت‌كنندگان كنسرت فضاي باز مجاور تيراندازي كرد و سرانجام در تيراندازي مأموران پليس كشته شد. به گزارش سي ان ان، كلانتر لاس‌وگاس ديروز اعلام كرد كه 58 نفر در جريان تيراندازي كشته و 515 نفر مجروح شده‌اند. پليس لاس‌وگاس يك مرد ۶۴ ساله به نام «استفان پادوك» را به عنوان مظنون اصلي تيراندازي مرگبار در كنسرت اين شهر معرفي كرد. پليس لاس‌وگاس اعلام كرد كه آمار مذكور نهايي نشده و مأموران به دنبال«ماري لو دانلي» زن آسيايي تبار 62 ساله‌اي هستند كه به نظر مي‌آيد همراه پيرمرد تيرانداز بوده است. پليس با رد تروريستي بودن اين ماجرا اعلام كرد كه احتمال ندارد تيرانداز ديگري در اين حادثه دست داشته باشد. به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك، بیش از 500  نفر پس از اين تيراندازي به بيمارستان منتقل شده‌اند و حال تعدادي از زخمي‌ها وخيم گزارش شده است. باتوجه به تعداد بيشتر زخمي‌ها مسئولان بيمارستان‌ها در لاس‌وگاس از مردم خواسته‌اند به زخمي‌ها خون اهدا كنند.  فيلم‌هايي كه از سوي مردم از صحنه تيراندازي گرفته شده است، نشان مي‌دهد كه عامل تيراندازي به صورت ممتد تيراندازي مي‌كرده و مردم براي نجات جان خود در حال فرار بودند. يك شاهد عيني گفت كه مدت پنج دقيقه صداي شليك گلوله شنيده مي‌شد. صدها نفر از محل تيراندازي گريختند. برخي از زخمي‌ها كه جراحت سطحي برداشته‌اند بر اثر فشار جمعيت زير دست و پا مانده‌اند. تصاويري كه منتشر شده است نشان مي‌دهد كه ترس و وحشت در بين مردم موج مي‌زند.  شهر لاس‌وگاس در ايالت نوادا با كازينوها و مراكز خريد و تفريح و سرگرمي‌اش در سطح جهان مشهور است و هر روز دهها هزار نفر از مردم امريكا اوقات عيش و نوش خود را در اين منطقه سپري مي‌كنند. به گزارش سي‌بي‌اس نيوز، تعداد 10 قبضه سلاح از عامل جنايت كشف شده است. گفته مي‌شود سلاح‌هايي كه فرد مهاجم از آنها استفاده كرده است، سلاح‌هايي بودند كه براي جنگ و كشتار انسان‌ها طراحي شده‌اند. در شهرهاي امريكا هر سال دهها حمله مسلحانه به مردم انجام مي‌شود و مقامات اين كشور تاكنون نتوانسته‌اند قانون حمل آزاد سلاح را كنترل كنند. 
   
مرگبارترين تيراندازي تاريخ امريكا 
تيراندازي لاس‌وگاس كه بيش از 573 كشته و زخمي برجاي گذاشت در تاريخ امريكا بي‌سابقه بوده است. به گزارش رسانه‌هاي امريكايي، باتوجه به تيراندازي مرگبار سال گذشته باشگاه شبانه اورلاندو كه به مرگ 49 نفر انجاميد، اكنون تيراندازي لاس‌وگاس مرگبارترين كشتار مسلحانه در تاريخ امريكا است. 
   ترامپ: خدا رحمتشان کند! 
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا در واكنش به تيراندازي لاس‌وگاس در حساب كاربري‌اش در توئيتر نوشت: «با  قربانیان تیراندازی لاس و گاس همدردی می‌کنم.  خدا رحمتشان کند»! ترامپ همچنين در اولين سخنراني پس از اين حادثه، حمله را به شيطان نسبت داد و گفت كه دعا مي‌كند شيطان از امريكا برود. رئيس‌جمهور امريكا به تأثير اين حمله بر جامعه داخلي امريكا پرداخت و خطاب به امريكايي‌ها گفت: «وحدت ملي ما با اين اعمال شيطاني مخدوش نمي‌شود؛ خشونت هم نمي‌تواند رشته ارتباطات ملت ما را از هم بگسلد.» 
همچنين ترزا مي، نخست‌وزير انگليس، صادق خان، شهردار لندن، مالكوم ثورنبال، نخست‌وزير استراليا و استفان لاون، نخست‌وزير سوئد اين حمله را محكوم كرده‌اند.  به گزارش رسانه‌هاي امريكايي عامل تيراندازي عضو هيچ يك از گروه‌هاي تروريستي نبوده و سابقه جنايي هم نداشته است. بسياري از فعالان توئيتر نوشته‌اند كه بحث نژاد، مذهب و وابستگي سياسي در اين اقدام نقش نداشته است. انگيزه اين حمله مشخص نشده است و پليس به دنبال افرادي است كه ممكن است با فرد مهاجم ارتباط و همكاري داشته باشند. به گزارش فاكس‌نيوز، به گفته پليس، عامل اين جنايت پيش از اين به جرم كودك ‌آزاري و جرائم جنسي در چند نوبت بازداشت شده ‌است. 
   
تروريسم داخلي 
هر‌چند گروه تروريستي داعش همچون گذشته مدعي شده كه تيراندازي لاس‌وگاس كار عناصر اين گروه است اما بسياري از امريكايي‌ها نظر ديگري دارند و آن را به تروريسم داخلي ارتباط مي‌دهند. به گفته كاربران امريكايي فرد مهاجم به عنوان «گرگ تنها» معروف نبوده است و اين اقدام يك تروريسم داخلي بود. اين كاربران توئيتر نوشته‌اند كه اين يك تيراندازي به جمع نبود اما يك حمله تروريستي از مهره‌اي است كه در خانه رشد كرده است. عامل جنايت لاس‌وگاس تبعه امريكا بوده است و در اين حمله مسلمانان در مظان اتهام نيستند. دونالد ترامپ همواره مسلمانان و مهاجران را به ايجاد ناامني و حملات مسلحانه در خاك امريكا متهم مي‌كرد اما حادثه لاس‌وگاس نشان داد كه شهروندان امريكايي اگر فرصت پيدا كنند تا چه حد مي‌توانند خطرناك باشند. مقامات امريكايي هر وقت يك فرد مهاجر و مسلمان حمله مسلحانه انجام دهد بلافاصله آن را تروريستي معرفي مي‌كنند اما هر زمان يك تبعه امريكا و سفيد‌پوست مرتكب اين جنايت‌ها مي‌شود تروريستي بودن آن را رد مي‌كنند و آن را بيشتر به مسئله بيماري‌هاي رواني نسبت مي‌دهند. همچنان كه بر اساس گزارش‌ها، مرگبارترين تيراندازي‌ها در تاريخ امريكا از سوي افراد سفيد‌پوست اين كشور انجام شده است. فعالان توئيتري نيز با اشاره به گزارش رسانه‌هاي امريكايي مبني بر اينكه اين حادثه تروريستي نبوده است، نوشتند كه چون اين فرد مهاجم مسلمان نبوده، حادثه لاس‌وگاس تروريستي اعلام نشده است، اگر يك فرد مسلمان اين اقدام را انجام مي‌داد آن را تروريستي مي‌خواندند. برخي كاربران امريكايي در صفحات اجتماعي گفته‌اند كه چرا رسانه‌هاي امريكايي اين حادثه را كه مرگبارترين كشتار تاريخ امريكا است، تروريستي اعلام نكرده‌اند، چون استفان پادوك يك فرد سفيد‌پوست است. دو ماه پيش هم در حمله يك ماشين به جمعيت مخالفان نژادپرستي در شهر شارلوتزويل، 10 نفر كشته و بيش از 20 تن زخمي شدند كه آن هم به دست يكي از طرفداران برتري سفيدها و دونالد ترامپ انجام شده بود. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Belgium
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
امیدواریم با ادعای داعش خونخوار کاسه کوزه ها سر خاور میانه نشکند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
سیاستمداران کارخانه دار اسلحه سازی " و ترامپ فرد مهاجم را بیمار جنسی معرفی کردند " اما کسی باور می کند " فرد سفید پوست از اهالی نوادا " با برنامه دقیق در مرکز خوشگذرانی و قمارخانه وکاباره ها در لاس وکاس " با کشتار این تعداد امریکائی
بی خیال از همه سیاست های سردمداران شان در کشورهای دیگر دنیا " به رقص و پایکوبی مشغول بودند " با حمله به انان قصدداشت چه پیامی به سردمداران امریکائی کشورش برساند ؟ ترامپ خود را بیزار از این کار شیطانی در امریکا نشان داد " ایا؟ خود گرفتار این تفکرشیطانی با همراهی صیهونیست ها " در کشتار مردمان و کودکان مسلمان در کشورهای خاورمیانه و افریقا سرگرم نمی باشند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار