کد خبر: 874365
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
در حالي که پس از اعلام خبر آمادگي دولت دوازدهم در تکمیل فرودگاه شاهرود توسط رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، انتظار مي رفت مراحل باقي مانده فرودگاه با کمک هاي مالي دولت ظرف چندماه اخير با سرعت مطلوبي پيش رود، نماينده مردم شاهرود و میامی در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از بي توجهي دولت به اين مطالبه مهم ساکنان استان سمنان از تداوم مشکلات در تکميل اين فرودگاه خبر مي دهد.

نويسنده: مريم احمدي

پس از روي کارآمدن دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سفر به استان سمنان اعلام کرد : دولت و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بر تکمیل فرودگاه شاهرود برای توسعه اقتصادی این منطقه تاکید دارند. رحمت‌اله مه‌آبادی با بيان اينکه مرز هوایی یکی از چهار جزء حکومت مدرن و یکی از شاخص های توسعه قدرت نرم است و از اين رو شرکت فرودگاه های کشور براي حمايت از طرح های توسعه ای فرودگاه شاهرود عزمش را جزم کرده گفت: نگاه دولت نسبت به توسعه این فرودگاه مثبت است و امسال برای نخستین بار بودجه ای برای کارهای عمرانی فرودگاه در نظر گرفته شده است.

اين درحالي است که با گذشت بيش از 4 ماه از اين وعده، دولت هيچ گامي در اين خصوص برنداشته است. اظهارات نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گواهي براين مدعاست. سیدحسن حسینی شاهرودی دراين خصوص مي گويد: زیرساخت‌های فرودگاه شاهرود بدون ریالی اعتبار دولتی صورت گرفته و حالا مراحل تکميلي زيرساخت ها نیازمند ۴۵میلیارد تومان اعتبار است.مبلغي که گويي دولت هيچ تصميمي براي تامين ان ندارد. اين نماينده مجلس با انتقاد از خلف وعده استاندار سمنان در خصوص تامين سه میلیارد تومان اعتبار براي فرودگاه شاهرود افزود: سال گذشته فرماندار شاهرود از محل اعتبارت شهرستان مبلغ یک میلیارد تومان به اين فرودگاه اختصاص داد اما استانداري همچنان به وعده خود عمل نکرده است . گويا کمبود اعتبار دولتي و عدم توجه به فرودگاه سمنان در تعيين رديف بودجه استان به عنوان دليل تعلل استانداري بيان شده است.

کندي پيشرفت بعد از 25 سال از کلنگ زني !

احداث فرودگاه شاهرود در سال 1367 کليد خورد. اما عملا تا سال 1380 مسکوت ماند و نهايتا سال 86 بارديگر عمليات احداث اين فوردگاه از سر گرفته شد . فرودگاهي که با توجه به وضعيت کشت و توليد محصولات کشاورزي صادراتي سمنان به عنوان يکي از زيرساخت هاي اصلي توسعه شهرستان و استان محسوب مي شود. با اين وجود تا به امروز اين فرودگاه بدون حمايت هاي دولتي و تنها با کمک کميته اي مردمي و حمايت بخش خصوصي پيش رفته و حالا براي رسيدن به نقطه اخر در انتظار اعتبار مانده است.

وضعيتي که شايد بتوان گفت ناتواني مديران استان در سهم خواهي اعتبارات دولتي در ايجاد ان بي تاثير نبوده است. حسینی شاهرودی با تاييد اين مطلب مي افزايد: متاسفانه تا به امروز ريالي به اعتبارات عمراني شهرستان تخصيص نيافته است از اين رو مديران شهرستان نبايد معطل اعتبار تخصيصي بمانند و بايد به اعتبارات ملي توجه کنند و براي جلب اعتبارات توسعه شهرستاني تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار