کد خبر: 874337
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از ايجاد بیش از 6 هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

عزیز فیلی گفت: از این میزان اشغالزایی حدود چهار هزار و 500 شغل در نقاط شهری و یک هزار و 500 فرصت شغلی نیز در نقاط روستایی استان مرکزی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این میزان اشتغالزایی حدود 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، افزود: طرح های اشتغالزایی روستایی در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی، دامداری و مرغداری و طرح های اشتغالزایی شهری نیز در حوزه های صنعتی، معدنی، کارگاه های خانگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد 6 هزار فرصت شغلی دیگر تا پایان امسال اندیشیده شده که در صورت همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل این مهم نیز محقق می شود.

وی افزود: در 6 ماه نخست امسال همکاری و مشارکت بانک ها و دستگاه های اجرایی به بالاترین میزان ممکن رسید به طوری که بیش از 95 درصد از تعهدات اشتغالزایی استان محقق شد.

فیلی اضافه کرد: همه بانک های خصوصی و دولتی اعتبارات چشمگیری را در مقوله اشتغالزایی به خصوص اشتغال روستایی در نظر گرفته اند که در صورت ارائه طرح های اشتغالزایی منطقی و با ظرفیت، افراد می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: یکی از بانک های عامل در استان مرکزی ظرفیت پرداخت بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دارد که جوانان برومند استان هم در شهرها و هم در روستاها می توانند از این ظرفیت ارزشمند در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار برای خود استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: صندوق توسعه ملی نیز یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغالزایی در نظر گرفته که مدیریت ارشد استان به دنبال بهره مندی حداکثری از این ظرفیت است.

وی ایجاد اشتغال روستایی را در شرایط کنونی بسیار ضروری دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش مناطق حاشیه نشین و در نتیجه افزایش انواع آسیب های اجتماعی ایجاد اشتغال مولد و ارتقای سطح معیشتی روستائیان در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار