کد خبر: 874118
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
ویژه‌های جوان:
حميدرضا آصفي از سفراي پيشين ايران و سخنگوي وزارت خارجه در دولت اصلاحات، ايران را از اعتماد بيش از اندازه به اروپا برحذر داشت.
حميدرضا آصفي از سفراي پيشين ايران و سخنگوي وزارت خارجه در دولت اصلاحات، ايران را از اعتماد بيش از اندازه به اروپا برحذر داشت.
 او در مصاحبه با روزنامه اعتماد ضمن تصريح به اينكه ترامپ به دنبال برهم زدن برجام نيست و صرفاً مي‌خواهد بر اروپا فشار وارد كند، مي‌گويد: «امريكا با فشاري كه در مورد برجام بر اروپايي‌ها وارد كرده، اروپايي‌ها را در موضوع به اصطلاح موشكي ايران با خود همراه كرده است. اروپايي‌ها پيش از اين مواضعي شبيه به امريكا در مقوله فعاليت‌هاي موشكي ما نمي‌گرفتند اما در چند هفته اخير انگليس، آلمان و فرانسه در اين موضوع نگاه‌هاي خود را به امريكا نزديك‌تر كرده‌اند... از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كه در پرونده ديگري كه امريكا عليه ايران در حال مدرك‌سازي است و آن هم ادعاي فعاليت‌هاي ثبات‌زداي ايران است نيز اروپايي‌ها اندك اندك در حال نزديك شدن به امريكا هستند.  ما از سوي كشورهاي اروپايي نيز زمزمه‌هايي مبني بر دخالت ايران در سوريه و يمن و عراق را مي‌شنويم هرچند كه هنوز اين صداها بلند نيست اما قبلاً تا همين اندازه هم گفته نمي‌شد. » او در ادامه تأكيد مي‌كند كه «به هرحال اعتماد بيش از اندازه به اروپا در هرحالتي اشتباه است و بايد هوشيار باشيم. 
اروپا در حوزه برجام از مدار حمايت از ايران خارج نخواهد شد چرا كه اين مسئله از منظر حيثيتي و البته اقتصادي براي اروپا بد خواهد بود. در اينجا بايد بگويم كه ما بايد متوجه وزن اقتصادي خودمان هم باشيم.

اين وزن اقتصادي را بايد واقع‌بينانه ببينيم و دچار افراط و تفريط در تعريف از وضع اقتصادي خود نشويم. به‌هرحال اروپا از برجام خارج نخواهد شد اما در موضوعات ديگر كاملا از مدار خارج خواهد شد و در كنار امريكا البته با شدت كمتري مي‌ايستد.»
اخيراً مواضعي شنيده مي‌شود كه حتي اگر امريكا زير برجام بزند، ما با اروپايي‌ها برجام را ادامه خواهيم داد. 
   
روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب چگونه از شهيد حججي استقبال كردند؟
روز گذشته پيكر شهيد محسن حججي در تهران تشييع شد و به رغم وحدت همه اقشار ملت ايران در مورد تكريم اين شهيد، روزنامه‌هاي اصلاح طلب از آن استقبال نكردند. 
روزنامه‌هاي اصلاح طلب روز چهارشنبه را كه نگاهي گذرا بیندازیم، سوژه‌هاي مختلفي را از جاي جاي دنيا از آلمان و صدراعظم شدن چندين باره آنگلا مركل گرفته تا باخت پرسپوليس و ... را در صفحه اول خود تيتر زدند، اما از خبر تشييع پيكر اين شهيد گرانقدر در صفحه اول اين رسانه‌ها خبري نيست.
به نظر مي‌رسد آنها در اين مورد نتوانستند با افكار عمومي همراه شوند و شايد دليلش مخالف با سياست ايران در سوريه باشد. آنها در سال‌هاي اخير در مقام نقد اين سياست بوده‌اند و حالا كه توده‌هاي مختلف مردمي با هر اعتقاد و جهت‌گيري را همراه با شهداي ايراني سوريه مي‌بينند، با سكوت از نظر مردم رد مي‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار