کد خبر: 874107
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سازندگان فيلم رستاخيز از ارشاد خسارت ميلياردي گرفتند
كارگردان فيلم سينمايي «رستاخيز» بعد از اعلام اينكه مالكان اين فيلم خسارت ميلياردي از ارشاد دريافت كردند، فيلمش را به يوسف در چاه تشبيه كرد...
هادي عسگري

كارگردان فيلم سينمايي «رستاخيز» بعد از اعلام اينكه مالكان اين فيلم خسارت ميلياردي از ارشاد دريافت كردند، فيلمش را به يوسف در چاه تشبيه كرد؛ چاهي كه گويا مي‌شود با پول آن را پر كرد!
سيدعباس صالحي البته از ميزان مبلغ توافق سازمان سينمايي با سازندگان فيلم «رستاخيز» سخني نگفت، ولي برخي شنيده‌ها حكايت از پرداخت 13 ميليارد تومان به عنوان خسارت به سازندگان اين فيلم دارد؛ مبلغي بسيار درشت براي فيلمي كه هزينه آن از سوي نهاد‌هاي ديني خارج از كشور تأمين‌شده و سازندگان آن پولي را بابت ساخت آن هزينه نكرده‌اند. اگر اين ميزان دريافت از ارشاد براي جبران خسارت صحت داشته باشد، يعني مالكان اين فيلم بدون اينكه دردسر‌هاي اكران را تقبل كرده باشند و درآمد ناشي از اكران را با پخش‌كننده و سينمادار سهيم شوند و حتي عوارض شهرداري را پرداخت كنند، پولي را به دست آورده‌اند كه ديگر همكارانشان به هيچ وجه در سيستم فروش قادر به تحصيل آن نبوده‌اند و مشخص نيست چه مقدار زمان طول خواهد كشيد تا براي اكران فيلمي در ايران چنين حاشيه سود ميلياردي به وجود آيد. با توجه به نحوه تقسيم درآمدهاي ناشي از اكران فيلم‌ها مي‌شود گفت، سهم 13 ميلياردي مالكان فيلم «رستاخيز» چند برابر سهم مالكان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران است. اين سود بدون احتساب درآمد احتمالي از اكران‌هاي خارجي‌اي است كه وزير گفته رستاخيز مي‌تواند داشته باشد.

گويا قرار است اين فيلم در چند كشور خارجي اكران شود، مسئله‌اي كه احمدرضا درويش مي‌گويد در جريان آن نيست، اما معتقد است، رستاخيز مانند يوسف است كه برادرانش وي را در چاه انداخته‌اند. آيا منظور از چاه در اينجا در‌يافت چندين ميليارد تومان از دولت است؟ اين كارگردان كه در دولت يازدهم بارها در برابر درخواست وزارت ارشاد براي اصلاح فيلم مقاومت كرده‌بود و حاضر نبود ايرادات متعددي را كه به اين فيلم وارد شده است، تصحيح كند، اكنون مي‌گويد: ما فيلمساز هستيم و دوست داريم فيلم بسازيم، اما اين بچه‌اي كه بزرگ كرديم مثل يوسفي است كه در چاه گرفتار شده است، آن هم به دست برادران به ظاهر دلسوز خود. با اين وجود من از هيچ‌كس هيچ گلایه و طلبي ندارم، زيرا ساختن «رستاخيز» شانس بزرگ زندگي من بوده‌است و همين‌كه اين فيلم عاشورايي در كارنامه كاري من است، برايم كافي است و باعث افتخار من است.
درويش در حالي به ساخت اين فيلم افتخار مي‌كند كه چند تن ازمراجع تقليد آشكارا نسبت به اين فيلم موضع انتقادي گرفته و بعضاً «رستاخيز» را وهن‌آميز ناميده‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار