کد خبر: 874062
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
سردار سليماني در اصفهان مطرح كرد
فرمانده سپاه قدس با ابراز تأسف از برخي بيانات ناصحيح پيرامون جنگ كه برخي افراد مسئول جنگ نيز در بيان آن نقش دارند، گفت: متأسفانه اين صحبت‌ها به نوعي زير سؤال بردن امام (ره) را در برداشته است.
فرمانده سپاه قدس با ابراز تأسف از برخي بيانات ناصحيح پيرامون جنگ كه برخي افراد مسئول جنگ نيز در بيان آن نقش دارند، گفت: متأسفانه اين صحبت‌ها به نوعي زير سؤال بردن امام (ره) را در برداشته است. 
به گزارش مهر، سردار قاسم سليماني شامگاه سه‌شنبه، در ميدان تاريخي نقش جهان و در مسجد امام(ره) اصفهان در جمع عزاداران حسيني اظهار داشت: اين هفته به نام دفاع مقدس نامگذاري شده است و در شهري قرار داريم كه در ابعاد مختلف ستون فقرات دفاع مقدس بود. 
وي با اشاره به اينكه حجم فداكاري و ايثار در اصفهان بي‌نظير بوده است، ادامه داد: استان اصفهان شايد به اندازه چندين استان كشور شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده و در جنگ نقش كليدي، محوري و مهم داشته است. فرمانده سپاه قدس افزود: نمي‌توان دوران دفاع مقدس را بدون اصفهان تصور كرد. 
وي با بيان اينكه نكته دوم در كنار اين حجم فداكاري، نقش محوري اصفهاني‌ها در مديريت و اداره جنگ است، بيان داشت: هرگز نمي‌توان نقش شهداي بزرگواري مانند خرازي را در جنگ ناديده گرفت و صحنه جنگ را بدون سرداران بزرگي مانند كاظمي و همت تصور كرد، نمي‌توان جنگ را ديد و تأثير و معنويت شهيد رداني و روحاني بي‌نظيري مانند شهيد ميثمي كه همگي متعلق به اين شهر هستند را نديد. 
سردار سليماني ادامه داد: شهيد محلاتي و تصميم انقلابي وي در هواپيما و انتخاب ميان مرگ با عزت يا اسارت با ذلت را نيز نمي‌توان ناديده گرفت. وي با بيان اينكه اين افراد نمونه عمل انقلابي بودند، ابراز داشت: انسان انقلابي كسي است كه با شهادت خود ملتي را سربلند كند و تمام شهداي اصفهان و كشور در اين زمينه ممتاز و بي‌بديل بودند. وي با بيان خاطراتي از زمان جنگ ابراز داشت: در آن زمان جلسه‌اي براي مديريت جنگ تشكيل نمي‌شد، مگر اينكه شهيداني مانند آقابابايي، خرازي، همت و ... حضور داشتند و با حضور آنها آرامش و امنيت در ارتباط با تصميم‌هاي جنگي احساس مي‌شد. 
   
نقش بي‌بديل اصفهان در فرهنگ دفاع مقدس
سردار سليماني با بيان اينكه تاثير اين شهر در جنگ به عنوان گنجي براي انقلاب باقي مانده است و در گذر زمان هربار گوهر گران‌قيمت‌تري از اين شهر كاوش مي‌شود، تأكيد كرد: اصفهان در جنگ نقش ارزنده و در پايه‌گذاري فرهنگ دفاع مقدس نقش بي‌بديلي داشته است. 
وي با بيان اينكه نقش و كاركرد دفاع مقدس نسبت به انقلاب و جامعه صرفاً نظامي و براي دفع خطر نبوده است، گفت: شكست دشمني كه در حالت غافلگيري و عدم‌آمادگي به كشور ما حمله كرد آسان نبود، دشمن پيشروي‌هاي بزرگي در اين عمل غافلگيرانه انجام داد، به گونه‌اي كه ۲۰ هزار كيلومتر از كشور ما را اشغال كرد. 
فرمانده سپاه قدس افزود: شكست چنين دشمني كه همه كشورهاي دنيا به او كمك كرده و نمايشگاهي از ابزارهاي نظامي به وي هديه كردند، بسيار سخت بود. وي با اعلام اين مطلب كه دشمنان حدود ۱۰۰ ميليارد دلار اعتبار تسليحاني براي عراق منظور كردند كه به اندازه يك تريليون دلار پول امروز ارزش داشته است، ابراز داشت: پيروزي بزرگ ايران در بازپس‌گيري خاك كشور، شكست دشمن و تعقيب و تنبيه او در خاك خودش به تنهايي ارزشمند است. 
   
گلايه از برخي روايت‌هاي كم‌بها و ناآگاهانه از دوران جنگ
سردار سليماني با ابراز تأسف از برخي بيانات ناصحيح پيرامون جنگ كه برخي افراد مسئول جنگ نيز در بيان آن نقش دارند، بيان داشت: متأسفانه اين صحبت‌ها به نوعي زير سؤال بردن امام را در برداشته است. وي تصريح كرد: ما يك امام مقتدر، حكيم، متقي و رهبري بصير در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتيم كه با كسي رودربايستي نداشت كه اكنون اين حرف‌هاي كم‌بها زده شود و شبهه براي مردم ايجاد كنند. فرمانده سپاه قدس اضافه كرد: مردم ما در صحنه ميدان جنگ به تكليف عمل مي‌كردند و تابع امام خميني(ره) بودند. 
وي با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر توسعه معارف جنگ اظهار داشت: بيشترين حجم كتاب‌هاي خوانده شده و تقريرهاي كتاب توسط ايشان مربوط به كتاب‌هاي دفاع مقدس است چراكه اين نوع كتاب‌ها اثر تربيتي بالايي دارد. سردار سليماني با اشاره به اينكه با مطالعه برخي از اين كتاب‌ها مانند وقتي مهتاب گم شد رهبر انقلاب اشك ريختند، بيان داشت: امروز كتاب‌هاي دفاع مقدس به ديگر زبان‌ها ترجمه مي‌شود و ما با شخصيت‌هاي سياسي روبه‌رو شديم كه اين كتاب‌ها را خوانده و از ابتدا تا انتها گريسته‌اند. 
   
دفاع مقدس بايد همپاي انقلاب سنجيده شود
وي تصريح كرد: بايد اين نوع معارف را گسترش و نشر دهيم اما برخي افراد با اغراض بحث‌هاي كم‌بها به راه مي‌اندازند و برخي را ناآگاهانه به اين وادي مي‌كشانند كه ما از آنها گلايه داريم. فرمانده سپاه قدس ادامه داد: همچنين گلايه داريم كه چرا تلويزيون اين مباحث را مطرح مي‌كند، جنگي كه داراي چنين رهبر مقتدري بوده ديگر جاي بحث ندارد. وي بيان داشت: دفاع مقدس بايد همپاي انقلاب سنجيده شود، به نوعي كه مي‌توان گفت انقلاب بدون آنچه از دفاع مقدس به جامعه سرايت كرد، ناقص است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار