کد خبر: 874016
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل:
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر و براساس اصل 44 قانون اساسی 18 آزمایشگاه همکار با اشتغال بیش از 100 نفر با استاندارد همکاری نزدیک دارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در دیدار با رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا نسبت به ایجاد آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با ظرفیت موجود و توانمندی بالا اقدام کنیم که در این زمینه راه اندازی این آزمایشگاه همکار به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و بهبود زمان انجام آزمون و روند تولید محصولات واحدهای تولیدی استان اردبیل کمک خواهد کرد.

وی اهمیت امضای تفاهمنامه بین اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی و پژوهشی طرفین در مشارکت تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و همکاری در زمینه برگزاری سمینارهای  آموزشی، تجمیع منابع دانشی و تکنولوژی و نیز استفاده از تجهیزات و امکانات موجود در دانشگاه‌ از نکات مثبت تفاهم نامه است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ظرفیت موجود در شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه از توان بالایی برخوردار است و این توان را دارد که  آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ایجاد شود.

علایی در رابطه با اهمیت ایجاد آزمایشگاه در اظهار داشت: راه اندازی این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار از نظر افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و زمان انجام آزمون، روند  تولید محصولات واحد های تولیدی استان کار را راحت تر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص اهمیت تفاهم نامه بین اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: در آینده می توان از توانمندی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در آموزش مدیران کنترل کیفیت نیز بهره مند شد و دانشگاه در سوق دادن پایان نامه ها به تدوین و تحقیق استانداردهای مورد نیاز کشور می تواند موثر باشد.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در سخنانی گفت: همکاری دانشگاه ها با اداره کل استاندارد استان بسیار با ارزش و مهم است چرا که با این امر شاهد افزایش توانمندی‌ ها در بخش تولید و بهبود فضای کسب و کار خواهیم بود.

اسحق رسولی بیان کرد: استفاده از شبکه آزمایشگاهی به عنوان همراه و یاری ‌رسان واحدهای آزمایشگاهی سازمان ملی استاندارد یکی از مهم ‌ترین دلایل این همکاری است.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین دو دستگاه خاطر نشان کرد: از مزایای این تفاهم‌نامه‌ ایجاد زمینه کارآفرینی بیشتر برای دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر