کد خبر: 873964
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان
مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان گفت: ساختمان‌هاي بلند باید در مقابل حوادث از خود دفاع کنند و مجهز به سیستم‌هاي اطفاء حریق و اطلاع رسان و دیگر تجهیزات باشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، بهزاد بزرگزاد در نشست خبری به مناسبت ۷ مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تنها سازمانی است که ۸۱ درصد از رضایتمندی مردم را کسب کرده است. ميزان رضایتمندی مردم در سال ۹۴ حدود ۷۲ درصد بوده که در سال ۹۵ به ۸۱ درصد رسیده است.

مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان اظهار کرد: تعداد کل عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در سال ۹۵، 9 هزار و 38 مورد و شامل 4 هزار و 32 حریق و 5 هزار و 6 حادثه در شهر اصفهان بوده و متوسط تعداد عملیات اطفاء حریق در سال ۹۵ در روز ۲۵ مورد بوده است.

 بزرگزاد با بیان اینکه شهر اصفهان آبستن حوادث است، تصریح کرد: اصفهان به دلیل وجود زاینده رود همچون شهرهای ساحلی، به دلیل وجود کوه صفه منطقه کوهستانی و چهار راه ترانزیت است و آمار تصادفات این شهر بسیار بالا است و همچنین توریستی بودن شهر و نیز جمعیت بالای شهر می‌تواند در حوادث اثرگذار باشد.

وی گفت: آمار کل فوت شدگان حوادث در سال ۹۵ نسبت به زمان مشابه سال پيش از آن، 25 درصد کاهش و آمار کل نجات‌یافتگان در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۱۹ درصد افزایش يافته است.

مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه ما مسئولیت خارج از محدوده نداریم اما ایمنی را بدون مرز می‌دانیم، خاطرنشان کرد: متوسط زمان حضور در محل حادثه در سال ۹۵ در داخل محدوده درون شهر ۴ دقیقه و 11 ثانیه و در خارج از محدوده ۱۰ دقیقه و ۲۳ ثانیه بوده است.

بزرگزاد افزود: میانگین روزانه تعداد تماس با خطوط ۱۲۵ در سال ۹۵، ۸۴۳ مورد در روز و میانگین روزانه تعداد تماس با سایر خطوط ستاد فرماندهی ۷۱۸ مورد بوده است. میانگین متوسط تعداد خودروي مستقر در آتش نشانی حدود ۱۰ مورد در روز است و شرایط رسیدن به حریق با استقرار اتومبیل‌های آتش نشانی در موقعیت‌های مختلف سریع‌تر انجام مي‌گيرد.

وی گفت: تعداد کل پرسنل آتش‌نشاني اصفهان در سال ۹۵، ۶۲۴ نفر بوده است که با رایزنی‌ها و موافقت شهرداری مجوز استخدام ۱۰۰ نفر نیروی انسانی دیگر نیز گرفته شده است.

مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی نام دومين سازمان جهاني را یدک می‌کشد و استراتژی آن بر پایه آموزش و پیشگیری است. آتش نشانی اصفهان یکی از قوی‌ترین سازمان‌های پیشگیری در کل کشور است.

بزرگزاد گفت: آتش نشانی ايمني ساختمان‌ها را بررسي مي‌كند اما باید اين فرهنگ سازي نيز در مردم ايجاد شود كه از تجهيزات ايمني و آتش نشاني ساختمان خود مراقبت كنند. خاموش کننده‌های ساختمان‌ها باید کاملا در دسترس و سالم باشند تا به موقع نیاز به توان از آن استفاده کرد، همچنین سیستم اطلاع رسانی که در بسیاری از ساختمان‌ها نصب است باید فعال باشد ومسائل ایمنی تجهيزاتي همچون آسانسور باید هر ماه سرویس نگهداری شود.

وی با تاکید بر اینکه جنگ آتشنشانی هیچگاه تمام نمی‌شود، اظهار کرد: حوادث حريق مانند آنچه در چهارشنبه آخر سال اتفاق مي‌افتد در هوای آزاد نیست بلکه در محوطه بسته صورت می‌گیرد و در ۵ دقیقه دماي حریق به ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و شعله در هر ثانیه ۱۴ فوت حرکت می‌کند.

مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان تصریح کرد: آتش نشانی اصفهان دارای تجهیزات استاندارد است و در مقایسه با شهرهای دیگر کشور جزو برترین‌ها هستیم اما در عرصه ایمنی و حفاظت مردم و مدیریت بحران هرچه سرمایه گذاری شود کم است و برای رسیدن به حد ایده آل باید شرایط بهتري فراهم و سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.

بزرگزاد اظهار کرد: در ایستگاهآتش‌نشاني شماره ۱۲ شهر اصفهان اولین آزمایشگاه تخصصی اطفاء حریق افتتاح شده است و پرسنل آن براي آموزش به فرانسه سفر می‌کنند.

وی افزود: آمار مزاحمت‌های تماس ۱۲۵ آتش نشانی رو به کاهش است زیرا سطح فرهنگ مردم بالا رفته است. آتش نشانی اصفهان همچنین به سامانه ۱۱۸ متصل است و در تماس‌هايي كه با سامانه 125 برقرار مي‌شود آدرس و شماره تلفن همزمان بر روي سامانه اطلاع رساني مشخص مي‌شود و با مزاحمان برخورد حقوقی صورت مي‌گيرد.

مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان ادامه داد: حریق در مزارع گندم و حریق ضایعات و اتومبیل‌ها افزایش یافته است اما حریق کاربری‌های مسکونی و تجاری کاهش پیدا کرده است. البته در اصفهان پاساژها و ساختمان‌های قدیمی همچون پلاسکو وجود دارد و آتش نشانی از آن‌ها بازدید کرده است و تذکرات لازم را به آن‌ها داده است.

بزرگزاد با بیان اینکه آتش‌نشاني اصفهان يك نردبان 40 متري دارد و يك نردبان ديگر خريداري شده است که تا آخر آبان به اين سازمان اضافه مي‌شود، افزود: ساختمان‌هاي بلند باید در مقابل حوادث از خود دفاع کنند و مجهز به سیستم‌هاي اطفاء حریق و اطلاع رسان و دیگر تجهیزات باشند.

بزرگزاد اظهار کرد: تلاش مي‌كنيم تا آتش نشان زن به ناوگان اضافه شود اما هنوز در عملیات‌ها آتش‌نشان زن حضور نداشته است و زنان تنها در برنامه‌های اداری و آموزشی فعالیت مي‌كنند. ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در حد استاندارد است اما برای رسیدن به شرايط ایده‌آل به احداث ۱۱ تا ۱۶ ایستگاه ديگر نياز است.

وي اظهار کرد: در شش ماه اول سال ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ مورد تماس با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی و 133 هزار و 622 مورد تماس با سایر خطوط آتش نشانی اتفاق افتاده است و هم‌چنین در اين مدت هزار و  ۶۴۰  مورد خودروي آتش‌نشاني در سطح شهر مستقر شده است و در چهار هزار و 820 مورد تيم‌هاي امدادي به محل حریق و حادثه اعزام شده است.

مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان گفت: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶، ۲۱ درصد افزایش حریق نسبت به مدت مشابه داشته ایم و تعداد کل حوادث ۳۹ درصد رشد داشته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار