کد خبر: 873947
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
خبر، شوك‌آور و ننگ‌آور است؛ مديران ارشد دولتي و از جمله مديراني كه بايد ناظر بر منابع طبيعي و زمين‌خواري باشند، متهم اصلي نابودي خطه شمال كشورند.
خانه خالي 7 هزار مدير دولتي در يک روستاي شمال!خبر، شوك‌آور و ننگ‌آور است؛ مديران ارشد دولتي و از جمله مديراني كه بايد ناظر بر منابع طبيعي و زمين‌خواري باشند، متهم اصلي نابودي خطه شمال كشورند. آنان براي خودشان در بكرترين نقاط شمال زمين را مي‌خورند و ويلا مي‌سازند. پرونده‌اي كه دو سال پيش در مجلس باز شد و سربسته درباره آن صحبت به ميان آمد، حالا با عدد و رقم بازتر شد. نماينده آمل مي‌گويد در گردنه حيران 38 ويلا به 500 ويلا رسيده و در روستاي زيارت گرگان كه كلاً شش خانه وجود داشته است 7 هزار ويلا ساخته‌اند! چه كساني؟ مديران ارشد كشور!

حالا اين پرونده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي باز است اما اگر نتوانيم اين ويلاها را بر سر مديران فاسد و زياده‌خواه كشور خراب كنيم، بدانيم كه قافيه را به مفسدان باخته‌ايم. 
از بين رفتن اراضي جنگلي و كشاورزي و توسعه ساخت‌وساز سبب شده است تا ويلا‌هاي رنگارنگ به جاي اين اراضي سبز شود.  روند ساخت‌وساز‌هاي غير‌مجاز از يكسو سبب افزايش پرونده‌هاي قضايي شده و از سوي ديگر تبديل و تغيير كاربري اراضي ملي لطمه بسياري به سرمايه‌هاي ملي زده است.

 در حقيقت برخي از افراد و دستگاه‌ها با استفاده از خلأ‌هاي نظام اداري و با دور زدن دستگاه‌هاي نظارتي با تثبيت تخلفات خود به سرمايه‌هاي نجومي دست يافته‌اند. در اين خصوص نماينده مجلس دهم گفت: اكثر زمين‌خواري‌ها در مناطق روستاي زيارت و گردنه‌حيران از سوي منابع طبيعي و دستگاه‌هاي نظارتي صورت گرفته است. 
  
سازمان منابع طبيعي، متهم اول در زمين‌خواري 
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي  اما درباره زمين‌خواري در استان گيلان می‌گوید: تعداد خانه‌هاي مسكوني در گردنه حيران از 38 به بيش از 500 خانه افزايش پيدا كرده است و متأسفانه ساخت‌و‌سازهاي بسياري از سوي مسئولان و مديران ارشد كشوري در اين منطقه انجام شده است؛ يا در روستاي زيارت استان گلستان شش خانه به 7 هزار خانه افزايش پيدا كرده است!  اكثر زمين‌خواري‌ها در اين مناطق از سوي افرادي انجام شده كه ناظر بر امور زمين هستند! 
به عنوان مثال از طرف سازمان منابع طبيعي يا دستگاه‌هاي نظارتي زمين‌خواري‌ها صورت گرفته، اين در حالي است كه اين نهادها بايد با تصرفات برخورد كنند.   يوسفيان‌ملا با انتقاد از اينكه به اين مسائل هنوز رسيدگي نشده است، می‌گوید: اين پرونده‌ها مربوط به دوره گذشته مجلس است، گزارش‌هاي مطرح شده، اما اقدامي اساسي در جهت تعيين تكليف آنها انجام نشده است؛ البته در گردنه حيران پس از ارائه گزارش تخريب‌ها و قلع و قمع‌هايي صورت گرفت، اما عملاً هيچ اتفاقي رخ نداده است.   اين نماينده مردم در مجلس دهم افزود: مردم انتظار دارند كه اگر دستگاه‌هاي نظارتي و صاحبان‌اختيار اين اراضي اقدام به زمين‌خواري كردند، برخوردهاي اساسي با آنها صورت گيرد، ضمن اينكه قوانين در اين حوزه از كارايي لازم برخوردار است، اما مسئولان توجهي به مسائل ندارند. 
  
اجراي كند قانون حدنگار زمينه‌ساز زمين‌خواري 
مهاجرت معكوس از شهرها به مناطق خوش و آب و هوا توسط افراد ثروتمند از يكسو و ناكارآمدي و همراهي برخي دستگاه‌هاي مسئول بحث‌هاي زمين‌خواري را به معضلي تبديل كرده است كه رسيدگي به آن سال‌ها زمان و صرفه هزينه لازم دارد .   
 در حالي كه اراضي و منابع ملي در بحث زمين‌خواري توسط افراد و برخي دستگاه‌ها با تغيير كاربري به تاراج مي‌رود مي‌توان گفت كه مجموعه‌اي از افراد مسئول و سوءاستفاده‌كننده با بهره‌گيري از رانت و بوروكراسي اداري عملاً قانون را دور   و با بهره‌گيري از حفره‌هاي قانوني دست به تاراج بيت‌المال زده‌اند.
در اين زمينه نبود سند مالكيت، ارائه خدمات به ساخت‌وسازي‌هاي غير‌مجاز و برخورد قاطع نكردن با متجاوزان به بيت‌المال سبب شده است تا زمين‌خواري با امضا‌هاي طلايي گسترش يابد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
احمد پالشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
2
انشاءالله از حلق شان بیرون بیاید به همه خیانت کار که در دخل و تصرف شریک بودند و به ملت خیانت کردند خدا وند ذلیل شان کند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
1
سایت محترم " انچه که شما اکنون به عنوان معضل و ننگ مدیران دولتی نام بردید " که می بایست حافظ طبیعت ومنافع کشور و مردم بوده و نبودند " و با رانت خوری زمین ها را ارزان خریدند " ویلا ساختند" ایا؟ موضوع امروز ست؟ نه که چنین نیست " داستان سالیان درازست " چند سال پیش چند ویلا را به عنوان ساخت غیر قانونی در مسیر رودخانه خراب کردند " وداستان پایان یافت " ایا؟ ضرورت ندارد ازخواب خرگوشی در باره عملکرد مدیران نالایق وخطا کار بیدار شد " وگرنه این داستان ها هم مانند
بسیاری از تخلفات بی شماری که بدونه مجازات و پیگیری دائم " بعد ازمدتی به دست فراموشی رفت " اینگونه ادامه پیدا
می کند . مقامات عالی رتبه کشور " حواستان جمع باشد " شاه یکشبه شاه نشد " همین افراد سودجوئی که اکنون در کشور جان گرفتند " خزانه و حق مردم را چپاول می کنند " شاه را شاه نشین تر کردند " وابسته تر به امریکای جهان خوار کردند " وخانه اورا از بن بست بمب گذاری کردند.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
1
با سلام . علت زمین می توان عدم سندار بودن زمین های کشاورزی دانست . قرار بود که ابازوی قوه قضائیه یعنی اداره ثبت اسناد با اجرای طرح کاداکستر نسبت به سند دار نمودن زمین های کشاورزی چند سال قبل اقدام نماید .ولی بععلی این طرح با کندی پیش می رود . وقتی اجازه کاربری در دست مالک است انتظار این که زمین های کشاورزی به ویلا تبدیل شود بسیار زیاد است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
4
هیچ کسی هم باهاشون کاری نداره
این مدیران اکثرا انقلابی بوده و از نسل بر اندازی شاه میباشند
بنابراین انقلاب ما برای منافع آنها بوده و بس
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
راه‌حلش یک بلدوزر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
كاش ميگفتيد كه مديران اين ولت يا دولتهاي قبلي چون در اين چند سال نميشود اين همه ويلا ساخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
0
کلا سازمانهای بازرسی در مملکت فاتحه شان خوانده است و نظام نظارتی در این مملکت معنی ندارد. این نتیجه اعتماد بی دلیل مردم به مسئولانی است که به نام دفاع از اسلام بدترین ضربات را حتی به دین در اعتقادات مردم زده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
0
رطب خورده منع رطب چون کند؟ کسی که دختر خود را با استفاده از رانت نمایندگی در وزارت نفت استخدام می کند، چگونه می خواهد با رانت مبارزه کند؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
0
هرچه بگنند نمکش میزنند، وای به روزی که بگنند نمک! حال و روز امروز ملت ایران اینست! رؤسا و مقاماتی که با نام خدمت به امت، همه دارای دهها و صدها ملک هستند و برخی آوزاه غارت ملک و املاکشان شهره خاص و عام است!...!! اینها واضح است که نمی‌گذارند قانونی بنفع مردم محروم و مستأجران وضع شود(همانطور که قانون وضع مالیات برای املاک با دخالت رئیس مجلس بایکوت سد)، باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد؛ زمانی برخی اشخاص با شرف بودند که با وضع برخی قوانین و مقررات، نگذاشتند کسی بیش از یک سند و ملک داشته باشند!! ولی حالا....
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
این مردنمایان نامرد پس ازهفت سال پروزه مسکن مهر را مسکوت گذاشته ومیگویند پول وبودجه نیست واینهمه پول از محرومین گرفتند تا برای خود کاخ وویلا درشمال وتهران بسازند
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
شما فکر میکنیید امام حسین (ع) را چه کسانی کشتند افرادی مثل همین از خدا بی خبرها.
امام حسین (ع) درروز عاشورا پس از اتمام حجت ومعرفی خود واینکه کوفیان همه میدانند ایشان فرزند رسول خدا وفاطمه زهرا وامیرمومنان علیهما السلام است دلیل اینکه سخنان حق درگوش کوفیان اثر نمیکند را لقمه های حرام میدانند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار